Mecz Hiszpania – Holandia, finałowe spotkanie zakończonych w niedzielę Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej 2010 w RPA, obejrzało 8,53 mln widzów (udział w rynku wyniósł 59,9 proc.), wynika z danych Nielsen Audience Measurement. Było to najchętniej oglądane spotkanie tych rozgrywek.
Przypomnijmy, że trwały one od 11 czerwca do 11 lipca i były relacjonowane przez TVP (stacje TVP1, TVP2, TVP Sport). Średnia oglądalność wszystkich spotkań emitowanych w TVP1 i TVP2 wyniosła 3,12 mln widzów, a udział w rynku – 31 proc. Cennikowe wpływy z reklam wokół mundialu 2010 w TVP1, TVP2 i TVP Sport wyniosły prawie 126 mln zł.
Mecz o 3. miejsce, Niemcy – Urugwaj, oglądało 5,35 mln widzów (SHR – 46,6 proc.), co oznacza, że miał on mniejszą widownię niż półfinały (starcie Niemcy – Hiszpania oglądało 6,61 mln widzów, a Urugwaj – Holandia – 5,89 mln widzów).
Średnia oglądalność mundialu w stacji TVP Sport wyniosła 1,75 mln widzów (SHR – 1,75 proc.)