M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Większość słuchaczy e-radia akceptuje reklamy

Joanna Nowakowska | 15 lipca 2010, 06:00

90 proc. internautów słucha radia w sieci, zdecydowana większość akceptuje reklamy w tym medium, wynika z badań MB SMG/KRC.

Niemal 89 proc. internautów deklaruje słuchanie radia w sieci, co trzeci (29 proc.) twierdzi, że robi to bardzo często - wynika z Badania Internetowego Audytorium Radia BInAR (MB SMG/KRC na zlecenie Komitetu Badań Radiowych).

Niemal dwie trzecie respondentów (65 proc.) korzysta z tej formy od minimum roku. Respondenci najczęściej słuchają radia raz w tygodniu (21 proc.), 2-3 razy w tygodniu (24 proc.) i codziennie lub prawie codziennie (28 proc.).

Blisko połowa z deklarujących, że słucha radia w sieci codziennie lub niemal codziennie, spędza przy nim co najmniej 3 godziny w ciągu doby.

Aż 86 proc. badanych twierdzi, że słucha e-radia w domu, 30 proc. podaje, że w pracy.

Zdecydowana większość słuchaczy radia w sieci akceptuje reklamy. 64 proc. ankietowanych natrafiło podczas słuchania kanałów online na spoty dźwiękowe, a 45 proc. - na reklamy na stronie internetowej stacji. 86 proc. osób zgadza się na to, że pojawiają się reklamy. 14 proc. wolałby uiszczać raz w miesiącu opłatę, aby uniknąć reklam podczas słuchania radia.

Z deklaracji zebranych w ramach BinAR wynika, że 64 proc. e-słuchaczy wybiera stacje dostępne także w eterze. Pozostali (36 proc.) najczęściej włączają kanał dostępny wyłącznie w sieci.
74 proc. respondentów słucha radia online, wchodząc przez stronę WWW stacji. Z odtwarzacza lub playera (m.in. WinAmp i Windows Media Player) korzysta 37 proc. badanych.

Wszystkie dane pochodzą z pierwszej edycji BinAR. Badanie BInAR zostało przeprowadzone 7-18 maja 2010 r. za pomocą ankiety internetowej (CAWI). Zaproszenie do badania zostało wysłane na 3100 adresów e-mailowych, które zostały zebrane od stycznia do kwietnia br. od respondentów badania Radio Track. Ankietę wypełniło 618 respondentów. BinAR ma być realizowany dwa razy do roku.

Przypomnijmy, że reklamodawcy wciąż nie mają dostępu do zestandaryzowanych danych opisujących słuchalność radia w sieci. KBR wraz z PBI, działające obecnie w ramach Inicjatywy na rzecz Badania Radia w Internecie (w lutym br. wykluczono z niej Gadu-Gadu), przyłączyły się do pracach nad udoskonaleniem pomiaru internetu w ramach Polskich Badań Internetu. Nowy standard ma uwzględniać pomiar streamingu.

Czytaj więcej na temat: , , ,