Kraj

Sfinks bez Da Grasso

Sfinks rezygnuje z przejęcia sieci pizzerii, uznając, że nie przyniesie mu to planowanych korzyści. Przedstawiciele Da Grasso twierdzą, że nie byli w stanie zaakceptować ceny, jaką im zaproponowano.

Sfinks Polska mimo wcześniejszych zapowiedzi nie przejmie sieci pizzerii Da Grasso.

Informacja o planowanym przejęciu pojawiła się jesienią ub.r. Wtedy obie spółki zawarły warunkową umowę zakupu. Sfinks miał przejąć 100 proc. udziałów w spółce za ok. 40 mln zł od Karoliny i Zofii Rozwandowicz, obecnych właścicielek Da Grasso.

Rada nadzorcza spółki Sfinks Polska nie wyraziła zgody na zawarcie umowy przyrzeczonej na pierwotnie uzgodnionych warunkach. Po szczegółowej analizie planu biznesowego władze Sfinksa uznały, że transakcja nie gwarantowała osiągnięcia wcześniej zakładanych korzyści wynikających z połączenia obu spółek. 

– Jeszcze z ramienia zarządu Sfinksa rozpocząłem negocjacje w sprawie możliwego nabycia udziałów sieci Da Grasso. Wstępne rozmowy i przeprowadzone due diligence wskazywało na szereg możliwych synergii wynikających z połączenia. Były jednak pewne braki prawne i biznesowe, które Da Grasso zobowiązało się uzupełnić, dlatego przesunęliśmy termin podjęcia decyzji. Przedstawione przez Da Grasso dodatkowe informacje nie spełniły naszych oczekiwań. Decyzja o przejęciu Da Grasso na pierwotnych warunkach byłaby obarczona dużym ryzykiem – komentuje Sylwester Cacek, członek rady nadzorczej Sfinks Polska.

Katarzyna Rozwandowicz, prezes zarządu Da Grasso, w specjalnym oświadczeniu poinformowała natomiast, że zakup udziałów Da Grasso przez Sfinks Polska nie doszedł do skutku z powodu obniżenia przez Sfinksa ustalonej w umowie przedwstępnej ceny. W jej opinii nowe warunki płatności oraz propozycja kolejnego przesunięcia terminu nie spełniły oczekiwań wspólniczek i spółki Da Grasso.

Sfinks zapowiada dalszy rozwój i zwiększanie liczby restauracji, także poprzez akwizycję innych marek.

Sfinks Polska zarządza obecnie 112 restauracjami, w tym siecią 97 restauracji Sphinx (segment casual dining) zlokalizowanych w całej Polsce i za granicą, 10 restauracjami Chłopskie Jadło (segment premium) i 5 restauracjami Wook (segment casual dining). Sieć Da Grasso z kolei ma obecnie 203 placówki i planuje uruchomienie kolejnych jeszcze w tym roku.