Na początku lipca br. Edipresse Polska wprowadziło do sprzedaży pierwszy po relaunchu numer dwutygodnika “Viva!”. Według szacunków spółki jego sprzedaż wyniosła ok. 465 tys. egz. przy ponad 0,5-mln nakładzie. Większość nakładu pisma ukazała się w promocyjnej cenie 0,99 zł. Relaunch został także wsparty kampanią reklamową.
Kreację reklam przygotował duet Raczkowska i Fedisz. Za planowanie i zakup mediów odpowiada ZenithOptimedia. Działania reklamowe objęły: telewizję, kino, radio i internet. Wartość budżetu brutto kampanii, która ma objąć trzy wydania, wyniesie ponad 5 mln zł.
Bez ceny promocyjnej “Viva!” kosztuje w wersji podstawowej 5,9 zł. Według wydawcy dopóki rynek będzie akceptował tę cenę, nie będzie ona zmieniana.
Z danych ZKDP za I kwartał br. wynika, że średnia sprzedaż ogółem “Vivy!” wyniosła niemal 170 tys. egz., a rok wcześniej – 204,6 tys. egz. W tym roku według wydawcy było mniej promocyjnych wydań niż w analogicznym okresie 2009 r.