Kraj

Nowa "Viva!" sprzedała ponad 450 tys. egz.

Pierwszy po relaunchu numer "Vivy!" rozszedł się w około 465 tys. egz., wynika z danych Edipresse Polska.

Na początku lipca br. Edipresse Polska wprowadziło do sprzedaży pierwszy po relaunchu numer dwutygodnika “Viva!”. Według szacunków spółki jego sprzedaż wyniosła ok. 465 tys. egz. przy ponad 0,5-mln nakładzie. Większość nakładu pisma ukazała się w promocyjnej cenie 0,99 zł. Relaunch został także wsparty kampanią reklamową.

Kreację reklam przygotował duet Raczkowska i Fedisz. Za planowanie i zakup mediów odpowiada ZenithOptimedia. Działania reklamowe objęły: telewizję, kino, radio i internet. Wartość budżetu brutto kampanii, która ma objąć trzy wydania, wyniesie ponad 5 mln zł.

Bez ceny promocyjnej “Viva!” kosztuje w wersji podstawowej 5,9 zł. Według wydawcy dopóki rynek będzie akceptował tę cenę, nie będzie ona zmieniana.

Z danych ZKDP za I kwartał br. wynika, że średnia sprzedaż ogółem “Vivy!” wyniosła niemal 170 tys. egz., a rok wcześniej – 204,6 tys. egz. W tym roku według wydawcy było mniej promocyjnych wydań niż w analogicznym okresie 2009 r.