Kraj

Nivea z ambicjami w nowej kategorii

Koncern rozszerza swoje portfolio o kolejną kategorię. Tym razem szamponów przeciwłupieżowych. W ciągu roku chce się znaleźć w czołówce.

Nivea Polska debiutuje z linią szamponów przeciwłupieżowych Nivea. Ambicją marketera jest pozycja w top trójce największych graczy. Obecnie liderami w tej grupie szamponów są: Head & Shoulders (Procter & Gamble), Clear (Unilever) oraz Fructis (L’Oreal).

Segment szamponów przeciwłupieżowych stanowi ok. 30 proc. całego rynku szamponów szacowanego na ok. 900 mln zł. Udziały wartościowe marki Nivea w szamponach na koniec czerwca br. wynosiły ok. 8 proc. (dane: Nivea Polska za ACNielsen).

Nowa linia Nivei składa się z trzech wersji szamponów dla kobiet i trzech wersji szamponów dla mężczyzn. Komunikację dla nowej linii opracowała agencja Draft FCB + Ad Fabrika. Planowaniem i zakupem mediów zajął się dom mediowy MEC. Wartość budżetu nie została podana.