Kraj

Fablo debiutuje na rynku e-commerce

Firma chce wprowadzić narzędzia, które lepiej rozumieją intencje internautów.

Fablo to polski start-up współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Firma chce wypracować nowe standardy wyszukiwania w e-commerce. Jej wyszukiwarki mają pomóc e-sklepom w zwiększaniu sprzedaży prowadzonej przez internet poprzez poprawę konwersji zapytań o towar.

Twórcy Fablo stworzyli projekt wyszukiwarki semantycznej, która rozumie logiczne zależności pomiędzy wyrazami oraz rozpoznaje treść zapytań. Obok funkcji semantycznej interpretacji zapytań Fablo umożliwia także pogłębienie wiedzy (uczenia się) o zwyczajach i zapytaniach klientów.

Na razie opracowano dwie wyszukiwarki Fablo. Pierwsza, syntaktyczna, rozumie zapytania zawierające błędy – ortograficzne, literówki, brakujące znaki, zlepione wyrazy, czeskie błędy itp. Druga, semantyczna, rozumie znaczenie słów i relacje występujące pomiędzy wyrazami, grupami wyrazów czy związkami frazeologicznymi.

Tagi