Artykuły weekendowe

Czas kupić komórkę

Łukasz Kawęcki, prezes Optizen Labs, ze zdziwieniem odnotowuje, ile to ostatnio przetoczyło się informacji o rozwiązaniach na komórki.

Czas kupić komórkę
Zanim zdążyłem ochłonąć po zeszłotygodniowej informacji o udostępnieniu przez portal społecznościowy Nk.pl (znany wszystkim wcześniej jako Nasza Klasa) wersji przystosowanej do oglądania na telefonach komórkowych, bank Pekao SA pochwalił się wersją swojego systemu transakcyjnego przyjazną dla użytkowników komórek. Możemy z dumą pokazywać ją światu. 

W ocenach specjalistów z branży Nk.pl spóźnił się o pół, a nawet o rok z tym posunięciem, ale może to być dla nich szansa rozwoju biznesu i to w okresie odpływu użytkowników do innego portalu społecznościowego – Facebooka. Już teraz ma on 500 mln użytkowników, z czego 125 mln korzysta z niego poprzez telefon komórkowy. Zarówno poprzez lekką wersję, jak i dedykowane aplikacje na BlackBerry, Android czy iPhone.

Według informacji opublikowanych przez Nk.pl pierwszego dnia w ten sposób w portalu zalogowało się ponad 300 tys. ludzi. Trudno mi to odnieść do innych podobnych wartości, ale na pewno jest to sukces wart odnotowania.

A to nie koniec newsów z rynku komórkowego. Polskie Badania Czytelnictwa rozważają wprowadzenie metodologii umożliwiającej badanie czytelnictwa prasy w telefonach komórkowych i na tabletach, aby nadążać za trendami w konsumpcji mediów na Zachodzie.

Tyle wydarzeń w ciągu tylko kilku dni. Chyba w końcu kupię sobie komórkę.