Kraj

Wirtualny doradca Empik.com

Sklep internetowy wdrożył technologię chatbot opartą na sztucznej inteligencji.

Nowy wirtualny doradca został nazwany Ewa. Podstawowym zadaniem Ewy jest udzielanie porad dotyczących korzystania ze sklepu internetowego Empik.com. Chatbot potrafi wyszukać interesujący użytkownika przedmiot.

Umie również odpowiedzieć na takie pytania, jak: “W jaki sposób zrobić zakupy?”, “Jakie są koszty wysyłki?”, “Jak anulować zamówienie?”, “Jak realizować reklamacje?”. Dodatkowo system wyposażony jest w moduł podpowiadający użytkownikowi, jakie pytania można zadać chatbotowi.

System przygotowała firma Stanusch Technologies. Jest to 30. tego rodzaju projekt spółki. Polska jest jednym ze światowych liderów, jeżeli chodzi o wykorzystanie wirtualnych doradców używających sztucznej inteligencji. Łączną liczbę wdrożeń chatbotów w naszym kraju można szacować na ok. 50.