Kraj

Kia organizuje "Big Brother" dla chomików

Firma motoryzacyjna podgląda chomiki na stronach portalu Facebook.

Wystartował oficjalny fan page Kia Motors Polska. Rozpoczęciu kampanii w Facebooku towarzyszy nietypowa akcja zorganizowana przy współpracy z warszawskim zoo, skąd na żywo przez 24 godziny na dobę można w zakładce profilu firmy obserwować życie prawdziwych chomików dżungarskich.

Pomysł akcji nawiązuje do globalnej kampanii reklamowej Kia Soul pod hasłem “The New way to roll”, w której motywem przewodnim są właśnie chomiki.


Od samego początku Kia Soul miał być samochodem, który dotrze do zupełnie nowej grupy klientów i przyciągnie do naszej marki osoby młode oraz młode duchem. Nowatorski i oryginalny Soul został zaprojektowany tak, aby wybić się spośród konkurencji. Ten sam twórczy proces tworzenia doprowadził do powstania kreatywnej kampanii reklamowej z chomikami w roli głównej, która miała wyróżnić się na tle wszystkich reklam samochodów – mówi Wojciech Szyszko, dyrektor zarządzający Kia Motors Polska.

Jak twierdzą przedstawiciele importera, reklama odniosła już wielki sukces w Stanach Zjednoczonych, przyczyniając się do znacznego wzrostu sprzedaży modelu Kia Soul. Sama kreacja szybko znalazła uznanie nie tylko w konkursach reklamy, ale także wśród internautów. Umieszczone w serwisie YouTube reklamy z chomikami osiągnęły już ponad 5 mln wyświetleń.

Celem realizowanej akcji w Facebooku jest promocja filmów reklamowych “The New way to roll”, budowanie kanału stałego kontaktu z użytkownikami oraz promocja modelu Kia Soul. Na fan page’u prowadzona jest komunikacja angażująca fanów w życie chomików oraz nawiązująca stylistyką języka oraz tematyką do subkultury hiphopowej, czyli spójnie z klimatem filmów reklamowych. By przyciągnąć jak największą rzeszę fanów, realizowana jest seria konkursów z nagrodami.

Chomiki, które można obserwować pod adresem https://www.facebook.com/KiaMotorsPolska, można również odwiedzić w warszawskim zoo. Terrarium, do którego na stałe podłączone są dwie kamery, umieszczone zostało w jednym z najchętniej odwiedzanych miejsc w ogrodzie – słoniarni.

Za przygotowanie projektu odpowiada agencja nowych mediów Media Contacts, za strategię i realizację – agencja social media Brand Karma. Streaming do kampanii dostarcza Liveroom – firma specjalizująca się w wideo streamingu oraz łączeniu działań opartych na treściach wideo z aktywnością w social mediach.