Kraj

Według NAM w kinach jest coraz więcej widzów

W miesiącach letnich firma odnotowała rekord frekwencji w obsługiwanych przez siebie kinach.

Według podsumowania przygotowanego przez dom sprzedaży reklamy kinowej New Age Media okres wakacji był dla kina w Polsce rekordowy. Frekwencja w multipleksach wchodzących 
w skład oferty NAM w ciągu dwóch miesięcy wakacji przekroczyła 4,5 mln widzów (w 2009 r. wyniosła 4,08 mln, a w 2008 r. – 3,12 mln osób), 
a we wszystkich kinach w Polsce osiągnęła ponad 7,3 mln widzów.

Lipiec br. był drugim miesiącem w tym roku (po styczniu), kiedy frekwencja w kinach będących w ofercie NAM przekroczyła 2,5 mln widzów.

– Bardzo dobre wyniki frekwencji w letnich miesiącach już od kilku lat wyraźnie pokazują, że kino jest rozrywką równie popularną w czasie mrozów, jak i w środku upalnego lata, to ważna informacja również dla osób zajmujących się planowaniem kampanii reklamowych w kinach – powiedziała Magdalena Polańska, client service director w NAM.      

Największymi hitami filmowymi sezonu wakacyjnego były m.in. takie tytuły, jak: “Shrek Forever 3D” (ponad 2,4 mln widzów), “Incepcja” oraz “Zmierzch. Zaćmienie”. (źródło: Boxoffice.pl, NAM)