Agencja reklamowa Opus B na zlecenie Ministerstwa Rozwoju Regionalnego przygotowała planowaną na prawie pół roku kampanię promującą efekty działania Funduszy Europejskich. Głównymi bohaterami spotów są prezenterzy TVN Dorota Wellman i Marcin Prokop.
Kampania potrwa do końca lutego 2011 roku. Realizowana będzie w pięciu etapach. Jej celem strategicznym jest promocja marki funduszy europejskich oraz prezentacja zakresu ich oddziaływania i konkretnych inwestycji.
Pierwszy etap kampanii poświęcony jest Narodowej Strategii Spójności, a kolejne wchodzącym w jej skład czterem krajowym programom operacyjnym: Infrastruktura i Środowisko, Rozwój Polski Wschodniej, Kapitał Ludzki oraz Innowacyjna Gospodarka.
Kampania funduszy po raz pierwszy realizowana jest wielowątkowo. Została także oparta na wspólnej linii kreatywnej – podróży pary reporterów po Polsce tropem funduszy.
W poszczególnych etapach kampanii wyemitowanych zostanie pięć telewizyjnych spotów reklamowych, m.in. w: TVP1, TVP2, Polsat, TVN, TVN Siedem, TV4, TVN24, TVP Info, Polsat Sport, Polsat 2, Discovery i licznych stacjach tematycznych.
Kampania telewizyjna wsparta będzie kampanią internetową, radiową oraz
w jednym z etapów reklamą w prasie i na nośnikach zewnętrznych.
Media do kampanii zaplanowały i zakupiły agencje Vizeum Polska oraz Hypermedia.