M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

HD i 3D TV w ofensywie

( red. ) | 27 września 2010, 06:00

Nadawcy rozwijają oferty HD i 3D w Europie, aby zrekompensować spadek przychodów z reklamy.

Nadawcy programów satelitarnych w Europie rozwijają oferty HD i 3D w związku ze spadającymi przychodami z reklamy. Według Eutelsatu liczba kanałów satelitarnych w Europie wzrośnie z 27 tys. w 2009 r. do 40 tys. w 2019 r. 7,6 tys. kanałów spośród nich będzie nadawać w HD. Obecnie kanały HD stanowią zaledwie 3 proc.

Kanały 3D osiągną w 2019 r. liczbę 1,8 tys.

Pierwszy kanał 3D w Europie zamierza uruchomić Sky w Wielkiej Brytanii w październiku tego roku.

Zainteresowanie nadawców HD i 3D wynika z możliwości pobierania opłat premium za dostęp do tego programmingu, co długofalowo ma im zrekompensować spadające przychody z reklam.

Zgodnie z przewidywaniami sport, filmy i wydarzenia specjalne będą stanowić główny kontent programów 3D.
Barierą wzrostu rozwoju kanałów 3D jest obecnie brak odpowiedniego kontentu, a także brak okularów 3D, które pasowałyby do wszystkich telewizorów.

(Warc.com)

Czytaj więcej na temat: ,