M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Spoty TV mniej skuteczne online

( red. ) | 27 września 2010, 06:00

Wideo przeznaczone wyłącznie do internetu bardziej skuteczne niż zamieszczane tam reklamy TV.

Dynamic Logic (firma należąca do Millward Brown) przeprowadziła badania w Stanach Zjednoczonych. Wynika z nich, że reklamy TV emitowane również w internecie są mniej atrakcyjne dla internautów niż spoty produkowane wyłącznie na potrzeby online.

Spoty przeznaczone wyłącznie do internetu bardziej wpływają na decyzje zakupowe widowni. W grupie 18-34 lata 2,8 proc. respondentów zadeklarowało, że pod ich wpływem dokonało zakupu. W wypadku spotów TV obejrzanych w internecie taką deklarację złożyło tylko 1,1 proc. respondentów.

Największy impakt mają spoty online na stronach rozrywki, filmowych i newsowych. A więc takich, które same w sobie prezentują bardzo dużo materiałów wideo.

Te informacje mogą mieć wpływ na gospodarowanie budżetami reklamowymi, a konkretnie czy warto wydać pieniądze na filmy emitowane wyłącznie online. Dynamic Logic uważa, że wynik badania potwierdza, iż w istocie warto zainwestować w specjalny przekaz online, aby budować bardziej osobistą relację z konsumentem.

Niemniej jednak reklamy TV nadal wydają się bardziej skuteczne w ogólnych kryteriach jak np. wzrost świadomości marki.

Firma sugeruje, że marketerzy muszą testować skuteczność swoich produkcji, zanim zdecydują, co zamieścić online.

(Warc.com)

Czytaj więcej na temat: ,