M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Syoss liczy na 8 proc. rynku koloryzacji w handlu nowoczesnym

Joanna Dziwisińska | 27 września 2010, 06:00

Henkel do końca roku chce zdobyć kilka procent udziałów w segmencie koloryzacji włosów. Będzie konkurować z L'Oreal i salonami fryzjerskimi.

Henkel Polska zakłada, że do końca roku z marką Syoss Color zdobędzie ok. 8 proc. rynku kosmetyków do koloryzacji sprzedawanych w handlu nowoczesnym i ok. 5-6 proc. w odniesieniu do wszystkich kanałów (w ujęciu wartościowym).

Marketer jest obecny z nową kategorią produktową od lipca 2010 r. Początkowo Syoss Color pojawił się w sieci Rossmann. Jak przekazała Maja Józefowicz, brand manager marek Palette i Syoss w segmencie koloryzacji Henkel Polska, w czasie promocji nowa marka osiągnęła w tej sieci niemal 9 proc. udziałów wartościowych.

Produkty Syoss mają konkurować przede wszystkim z markami pozycjonowanymi w segmencie cenowym średnim i wyższym, głównie z L'Oreal. Według danych firmy (na podstawie MEMRB) liderem rynkowym w całej kategorii koloryzacji jest Palette. Nie udało nam się ustalić dokładnych udziałów rynkowych. Sugerowana cena produktów marki Syoss wynosi ok. 18 zł.

Syoss zadebiutowała wiosną 2009 r. produktami do pielęgnacji włosów. Przy dotychczasowych kampaniach reklamowych Henkel współpracował z agencją Proximity Poland, a planowaniem i zakupem mediów zajmował się dom mediowy Optimum Media OMD.

Czytaj więcej na temat: , , , , , , ,