Zagranica

Nestle pionierem nowej kategorii

Koncern chce rozwijać produkty w segmencie "pomiędzy żywnością a farmacją".

Nestle utworzyło samodzielną dywizję Nestle Health Science, która rozpocznie działalność w styczniu. Zarządzać nią będą menedżerowie z działów żywności i napojów. W jej ramach będzie się rozwijać dotychczasowy projekt Nestle – HealthCare Nutrition, generujący roczne przychody na poziomie 1,6 mld dol.

Health Science ma rozwijać nowe linie produktów związane z rosnącym na świecie trendem poszukiwania przez konsumentów zdrowych produktów, a nawet profilaktycznych, jak na przykład wspomagających wadliwą pracę nerek.

Obecnie w portfolio Nestle są takie marki, jak: Clinutren (wzbogacone napoje i żywność), Carnation (śniadania instant) i Opifast (dietetyczne).

Nestle powołało także – w ramach dywizji R&D – instytut zajmujący się zdrowiem i w ciągu najbliższych 10 lat zamierza przeznaczyć na jego rozwój setki milionów dolarów. Celem koncernu jest osiągnięcie w tym czasie pozycji światowego lidera w zakresie produktów prozdrowotnych. Ma temu służyć nie tylko produkcja własna, lecz także zakup licencji na produkty spełniające kryteria prozdrowotne lub przejęcie takich marek.

Nestle motywuje projekt m.in.: starzeniem się społeczeństwa, rosnącymi kosztami opieki medycznej i gwałtownym wzrostem nowych technologii medycznych.

(Warc.com)