Zagranica

Havas Advertising odkupił prawa do marki od Vivendi Universal

Francuski Havas Advertising odkupił markę Havas za 4 mln dol. od swojego byłego partnera Vivendi Universal. Grupa zamierza wprowadzić na...

Francuski Havas Advertising odkupił markę Havas za 4 mln dol. od swojego byłego partnera Vivendi Universal. Grupa zamierza wprowadzić na rynek zarówno nazwę, jak i nowy wizerunek korporacyjny już 1 stycznia 2002 r. Decyzja o sprzedaży zapadła po długich negocjacjach prowadzonych przez CEO Havas Alaina de Pouzilhac z przedstawicielami Vivendi. Mediowy koncern sprzedał posiadane akcje Havas Advertising już na początku roku, to samo zamierzał uczynić z brandem. Historia nazwy Havas sięga jeszcze XIX wieku. Havas była pierwotną nazwą grupy reklamowej, natomiast słowo Advertising zostało dodane w 1996 r., aby odróżnić dzialalność reklamową od pozostałych biznesów grupy. Havas zdecydował się na zakup brandu po tym, jak badania wykazały, że powrót do starej nazwy zapewni grupie najlepszy z możliwych wizerunków.