Kraj

Saatchi korzysta z sieciowej pomocy w przetargu PTC

Jason Romeyko, creative director Saatchi Europe, oraz John Pallant, regional creative director Saatchi EMEA, pracują przy prezentacjach przetargowych dla marketera.

Polski oddział Saatchi & Saatchi, która bierze udział w przetargu PTC na kompleksową obsługę kreatywną jej marek, korzysta z pomocy sieciowej. – To jeden z największych przetargów tego roku. Dlatego postanowiliśmy skorzystać z pomocy najlepszych ekspertów – mówi Igor Kaleński, CEO Saatchi & Saatchi.

W sieci Saatchi & Saatchi funkcjonuje system tzw. Tribe, w ramach którego każda agencja pracująca nad jakimś poważnym projektem może wystąpić z prośbą o pomoc do innych biur na świecie.

W prace związane z przetargiem PTC zaangażowali się m.in. Jason Romeyko, creative director Saatchi Europe, odpowiedzialny za europejską obsługę T-Mobile, oraz John Pallant, regional creative director Saatchi EMEA. Romeyko i Pallant oraz dwa teamy ze Słowacji pracujące dla T-Mobile, a także team belgijski i trzy teamy z polskiej agencji pracowali w Warszawie nad propozycjami dla PTC.

– Przez dwa dni powstało tyle kreatywnych pomysłów, które normalnie powstawałyby dwa-trzy tygodnie. Kombinacja doświadczenia, świeżych pomysłów rodzących się ze współpracy nowych zespołów zawsze daje niesamowite wyniki – mówi Pallant.

Polska agencja skorzystała już z pomocy Tribe podczas pracy dla jednej z marek Wedla – zadaniem agencji było opracowanie nowej platformy komunikacyjnej. Nad projektem tym pracowało w sumie osiem biur Saatchi (m.in. z Cape Town, Londynu, Amsterdamu, Paryża czy Egiptu). Szczegóły tego projektu nie zostały jeszcze ujawnione.

Przypomnijmy, że Polska Telefonia Cyfrowa (PTC), operator sieci Era, ostatecznie zaprosiła do przetargu na kompleksową obsługę ATL (patrz MMP24 z 9 września br.) siedem agencji reklamowych. Z naszych informacji wynika, że jest wśród nich sześć agencji lokalnych i jedna zagraniczna. Są to: Saatchi & Saatchi (pracująca dla marki Era Biznes) i G7 (obsługująca pozostałe marki PTC), DDB, Change Integrated, Lowe GGK, Gruppa66 Ogilvy. Zagraniczną agencją zaproszoną do udziału w przetargu jest najprawdopodobniej Wieden & Kennedy.

Wybrana agencja lub agencje reklamowe będą pracować dla PTC od początku 2011 r.