Kraj

Wydawcy prasy handlowej spotkają się w sprawie badań czytelnictwa

Spotkanie w sprawie ustalenia wspólnego standardu badania czytelnictwa prasy handlowej odbędzie się 14 grudnia br. w Poznaniu. Podczas spotkania omawiana...

Spotkanie w sprawie ustalenia wspólnego standardu badania czytelnictwa prasy handlowej odbędzie się 14 grudnia br. w Poznaniu. Podczas spotkania omawiana będzie kwestia wyboru (w drodze przetargu) instytutu badawczego, który realizowałby w przyszłym roku takie badania. Według Wiesława Generalczyka, dyrektora firmy Biuro Promocji i Reklamy “A. Generalczyk” (wydawca “Poradnika Handlowca” i “Poradnika Restauratora”), który jest inicjatorem spotkania, swój udział potwierdzili przedstawiciele wydawnictw: Polskie Wydawnictwo Fachowe (wydawca m.in. miesięcznika “Handel”), Trade Press (m.in. “Detal Dzisiaj”, “Supermarket News”), Życie Handlowe Sp. z o.o. (“Życie Handlowe”) i Publipress (“Nowy Rynek”). Ponadto udział zadeklarowali reprezentanci Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii oraz Organizacji Firm Badania Opinii i Rynku. Dotychczas prasa handlowa nie miała standardu badania czytelnictwa, do którego chcieliby przystąpić wszyscy zainteresowani. Trade Press był inicjatorem badania Retail Media Track (RMT) wykonanego przez SMG/KRC Poland, natomast Biuro Promocji i Reklamy “A. Generalczyk” przeprowadzało własne analizy realizowane przez Pracownię Badań Społecznych z Sopotu. Wyniki tych badań były rozbieżne. W pierwszym liderem na rynku pod względem czytelnictwa okazał się tytuł “Detal Dzsiaj”, w drugim “Poradnik Handlowca”. (PR)