Kraj

Promocją Unii Europejskiej w Polsce zajmie się firma EFICOM

Firma EFICOM (European and Financial Communications) podpisała umowę z przedstawicielstwem Komisji Europejskiej w Warszawie dotyczącą realizacji w roku 2002 programu...

Firma EFICOM (European and Financial Communications) podpisała umowę z przedstawicielstwem Komisji Europejskiej w Warszawie dotyczącą realizacji w roku 2002 programu promocyjnego Unii Europejskiej (UE) w Polsce. Umowa może być przedłużona na lata następne. Budżet przeznaczony na te działania wynosi 1,2 mln euro. Program promocyjny to część kampanii informacyjnej koordynowanej przez unijną dyrekcję ds. rozszerzenia. Kwota 1 mln euro z przyznanego budżetu zostanie rozdysponowana zgodnie ze ścisłymi procedurami Komisji Europejskiej na działania promocyjne i informacyjne m.in. w mediach. “Szczególną wagę będziemy przywiązywać do dofinasowywania inicjatyw związanych z UE w mediach lokalnych – zarówno w prasie, jak i w radiu. Zależy nam też na dotarciu do środowisk niechętnych przystąpieniu Polski do Unii” – mówi Anna Nietyksza, dyr. generalny EFICOM. Nacisk będzie położony m.in. na prasę i programy telewizyjne skierowane do rolników. Rozmowy z mediami lokalnymi rozpoczną się w styczniu 2002 r. “Nie chodzi nam o przekonywanie kogokolwiek do Unii Europejskiej, ale o przekazanie rzetelnych informacji na temat samej Unii”- twierdzi Nietyksza. – Oddzielną sprawą jest kampania reklamująca Unię, która prawdopodobnie ruszy przed referendum w 2003 r. na temat przystąpienia Polski do UE. Prawdopodobnie wzorem innych krajów ogłoszony zostanie przetarg dla agencji reklamowych. Działania agencji będą koordynowane przez pełnomocnika rządu. Sprawa tej kampanii pozostaje w gestii rządu”. Firma EFICOM powstała w 1999 r. Zajmuje się konsultingiem i PR z naciskiem na promocję integracji europejskiej i zarządzanie projektami finansowymi ze środków UE, prowadzi takża działania PR dla dużych firm z udziałem kapitału zagranicznego. Przygotowywała projekty m.in. dla Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Philipsa i Lesafre. Obrót spółki wyniósł w 2000 r. ponad 5 mln zł (razem z belgijskim partnerem East West Consulting – 13 mln euro). (PM)