Kraj

Facebook podnosi poprzeczkę cenową dla reklam

W nowym cenniku Facebooka m.in. zwiększono minimalną wartość zamówienia.

ARBOinteractive wprowadziło zmiany w cenniku reklam serwisu społecznościowego Facebook. Wśród nowych elementów są m.in. wzrost minimalnej wartości zamówienia oraz rozbudowanie targetowania tzw. dniówek.

W nowym cenniku zwiększono minimalną wartość zamówienia do 29,5 tys. zł netto. Nie udało nam się ustalić, jaki był dotychczas minimalny poziom zamówień.

Równocześnie obniżona została wartość CPM dla reklam emitowanych zarówno na stronie głównej Facebooka, jak i podstronach witryny. Zabieg ten ma pozwolić reklamodawcom na zakup większej liczby odsłon w ramach pojedynczej kampanii.

Zmiany w cenniku nastąpiły także w przypadku reklam emitowanych w modelu reach block, czyli na pierwszych pięciu odsłonach strony głównej dokonanych przez internautę danego dnia.

Wprowadzono tu sześć nowych segmentów służących targetowaniu kampanii, m.in. kategorie: mężczyźni 18+, kobiety 18+ czy wszyscy 13-17. Dla reach blocków zmieniono również podział dni tygodnia na robocze (od poniedziałku do czwartku) i weekend (od piątku do niedzieli). Nowy cennik serwisu Facebook będzie obowiązywał do końca roku.