Kraj

Menedżerowie Portland Polska zakładają nową spółkę o nazwie Phoenix Media

Po zamknięciu polskiego oddziału Portland Polska, specjalisty w zakresie obsługi kampanii reklamy zewnętrznej, przez jej właściciela - holding WPP -...

Po zamknięciu polskiego oddziału Portland Polska, specjalisty w zakresie obsługi kampanii reklamy zewnętrznej, przez jej właściciela – holding WPP – część menedżerów i pracowników tej spółki zdecydowała się na utworzenie własnej spółki o nazwie Phoenix Media. Nowa firma zamierza skoncentrować się na oferowaniu usług z zakresu planowania, organizacji i nadzoru kampanii w tym medium przy jednoczesnym rozszerzeniu obszaru działalności. “Chcemy naszym klientom zaproponować także usługi kreatywne, wykorzystanie niestandardowych form reklamy, czyli ambient media, oraz audyt mediów, nie tylko reklamy zewnętrznej” – mówi Wilhelm Rożewski, dyrektor generalny Phoenix Media (poprzednio new business manager w Portland Polska). W zakresie usług kreatywnych firma współpracuje z brytyjskim grafikiem Louisem Webbem, który od kilku lat współtworzył projekty dla polskich oddziałów sieciowych agencji reklamowych, zaś w przypadku audytu mediów z domem mediowym Media Group. Phoenix Media oficjalnie rozpoczęła działalność na początku grudnia br. Jest spółką z ograniczoną odpowiedzialnością, w której udziały objęli Stephen Whittle jako prezes zarządu (poprzednio dyrektor generalny Portland Polska), Rożewski oraz Artur Ulatowski, pełniący funkcję dyrektora sprzedaży (poprzednio group head w Portland Polska). Na etatach pracuje w spółce 10 osób (Portland Polska zatrudniał ok. 20 pracowników), zaś w terenie firma współpracuje z 40 inspektorami nadzorującymi przebieg kampanii. Phoenix Media realizuje już pierwsze kampanie reklamowe dla firmy Siemens (telefony komórkowe), sieci sklepów odzieżowych Kappahl, producenta kosmetyków Estee Lauder oraz firmy Henkel (proszki do prania Persil). Przyczyną likwidacji Portland Polska, która miała miejsce jesienią br., były zdaniem przedstawicieli WPP niesatysfakcjonujące wyniki finansowe firmy (jej obroty spadły z poziomu 46,7 mln zł w 1998 r. do 22,2 mln zł w 2000 r.). (JP)