Kraj

Anna Mucha w projekcie dla wódki Smirnoff

Projekt "The Night is in Your Hands" ma sprawić, że Smirnoff Black z marki kupowanej w prezencie stanie się wódką na sobotnią imprezę.

Anna Mucha w projekcie dla wódki Smirnoff
“The Night is in Your Hands” to część międzynarodowej akcji Nightlife Exchange Project realizowanej na 14 rynkach. Polega ona na wyborze najciekawszego pomysłu na imprezę w jednym kraju i przeniesieniu jej do innego. W Polsce twarzą tego projektu jest Anna Mucha.

Tylko w naszym kraju akcja przybrała nazwę parasolowej kampanii dla Smirnoff Black – “The Night is in Your Hands”, która ma pomóc w repozycjonowaniu produktu.

– Chodzi o zmianę postrzegania marki wódki Smirnoff Black, do tej pory kojarzonej przede wszystkim jako produkt na specjalne okazje. Teraz dzięki nowej kampanii i nowej niższej cenie ma wpisać się w regularny imprezowy kalendarz naszych konsumentów i towarzyszyć im podczas najlepszej zabawy – mówi Magdalena Rybińska, Smirnoff senior brand manager w Diageo Polska.

Projekt realizowany jest przede wszystkim w Facebooku. Dodatkowo w klubach odbędzie się 40 imprez związanych z akcją, na które rekrutacja konsumentów odbywa się na fan page’u projektu w Facebooku. Dodatkowym wsparciem jest ambient. Symbol akcji – podświetlany kontener, w który ma być “zapakowana” polska impreza i wysłana w świat – był już eksponowany przed warszawskimi Złotymi Tarasami i w Łodzi podczas Fashion Week.

Przy realizacji “The Night is in Your Hands” pracują przede wszystkim dwie agencje – Hill & Knowlton, która odpowiada za PR, oraz Mediapolis odpowiedzialna za media społecznościowe.

Smirnoff Black to marka z segmentu international premium, jednak ma w nim na razie tylko ok. 1,5 proc. udziałów ilościowych. Ten segment wódki zdominowany jest przez Finlandię (Brown-Forman Polska) i Absoluta (Wyborowa SA). Diageo Polska zdecydowało jednak, że to właśnie Smirnoff Black będzie wspieraną marką parasolową, a nie tańszy i bardziej popularny Smirnoff Vladimir. Chodzi o umocnienie pozycji w segmencie produktów o wysokiej marży – sprzedaż ma w ciągu roku wzrosnąć o 100 proc. Jednocześnie jednak na wsparciu odmiany Black skorzysta zapewne Smirnoff Vladimir konkurujący w segmencie premium domestic z takimi brandami jak Bols czy Wyborowa.

– Konsumenci Smirnoff Black i Smirnoff Vladimir podobnie postrzegają obie marki, ale nabywcy Vladimira to zazwyczaj osoby młodsze, studenci, którzy nie mogą pozwolić sobie na Smirnoff Black – mówi Magdalena Rybińska. Jej zdaniem nowi konsumenci wariantu Black tymczasem będą się rekrutować głównie z użytkowników Finlandii i Absoluta, ale w przyszłości także ze Smirnoff Vladimir.