Renault Polska zamierza utrzymać przyszłoroczny budżet reklamowy na poziomie zbliżonym do tego z bieżącego roku.
– Wydając środki, będziemy się kierować przede wszystkim cechami charakterystycznymi naszych produktów oraz trendami rynkowymi – mówi Grzegorz Paszta, attache prasowy Renault Polska.
Importer główny nacisk w wykorzystaniu mediów w przyszłym roku położy na telewizję, która podobnie jak dotąd będzie wiodącym kanałem komunikacji. Przez dziewięć miesięcy br. Renault Polska wydało na reklamy telewizyjne 34,8 mln zł – o ponad 90 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2009 r. (wg Nielsen Audience Measurement). Według Kantar Media, marketer wydał w okresie styczeń – wrzesień br. 55,6 mln zł na reklamę w telewizji, radiu, prasie i outdoorze.
Importer zamierza zwiększyć wydatki na internet, jednak szczegółów tych inwestycji nie ujawnia.
W okresie styczeń-wrzesień br. Renault sprzedało w Polsce ponad 13,5 tys. nowych samochodów osobowych – o 7,11 proc. więcej niż przed rokiem (w tym czasie cała branża zanotowała spadek sprzedaży na poziomie 2,6 proc. – wg Samaru).
W zakresie kreacji Renault Polska pracuje z agencją reklamową Publicis, a w zakresie planowania i zakupu mediów – z Optimum Media OMD.