Kraj

Doradcy ds. public relations walczą o dobre imię branży

Startuje serwis Czarnapolityka.pl, którego twórcy chcą walczyć o poprawę wizerunku branży.

Przed nasileniem kampanii samorządowej rozpoczął działalność serwis Czarnapolityka.pl. Zadaniem nowego portalu będzie monitorowanie negatywnych opinii polityków, znanych osobistości na temat public relations. Twórcy serwisu z agencji Smart Media liczą, że Czarnapolityka.pl stanie się dobrą platformą wspierającą odzyskiwanie dobrego wizerunku branży. Oprócz strony w sieci pojawił się także fun page w Facebooku.

– Serwis jest odpowiedzią na pojawiające się od wielu lat negatywne i fałszywe opinie odwołujące się do dziedziny, jaką jest PR, wyrażane w trakcie debaty politycznej. Dla doraźnych korzyści politycy wszystkich opcji politycznych używają słowa “PR” i “PR-owiec” jako epitetu i synonimu kłamstwa, manipulacji, fałszu i propagandy. Trudno powiedzieć, czy wynika to z niewiedzy, czy kalkulacji, w każdym razie w efekcie zupełnie wypaczyli obraz naszej pracy – mówi pomysłodawca portalu  Krzysztof M. Kowalski, key account manager w Smart Media.

Twórcy serwisu będą stale monitorować wypowiedzi polityków i najważniejszych komentatorów politycznych nadających ton debacie publicznej. Goście serwisu będą mogli komentować cytaty
i głosować, wybierając najbardziej obraźliwą wypowiedź.

– Poprzez nazwę portalu chcemy zwrócić uwagę na to, że to, co robią politycy, to nie jest PR, ani nawet tzw. czarny PR – tylko “czarna polityka” uprawiana wobec konkretnej grupy społecznej, uczciwie wykonującej swoją pracę, płacącej podatki i – co zapewne,dla polityków najważniejsze – chodzącej na wybory. Uważamy, że właśnie stały monitoring wypowiedzi i każdorazowe nagłaśnianie ich wśród zainteresowanych może przywrócić odpowiedzialność za słowo i znacznie ograniczyć ten negatywny proceder – mówi Ireneusz Bera, prezes zarządu firmy Newton Media.

Serwis powstał we współpracy agencji public relations Smart Media oraz firmy Newton Media zajmującej się profesjonalnym monitoringiem mediów. Patronat medialny nad serwisem objął branżowy miesięcznik “Media & Marketing Polska” wraz z serwisem MMP24 oraz portalem Mediamikser.pl.