Kraj

Inteligo na promocję marki wyda w 2011 r. kilkanaście milionów złotych

Wirtualny bank ma być widoczny w mediach prawie non stop.

PKO BP, do którego należy wirtualny bank Inteligo, ma ambicję, by w ciągu dwóch lat zdetronizować obecnego lidera e-bankowości, czyli mBank (BRE Bank).

– Chcemy, aby na przełomie 2012 i 2013 r. Inteligo było głównym graczem na rynku bankowości elektronicznej. Kluczowe są tu trzy wymiary: liczba klientów, zyskowność biznesu oraz jakość oferty w odbiorze klientów – twierdzi Zbigniew Jagiełło, prezes PKO BP.

Inteligo prowadzi obecnie 650 tys. rachunków klientów indywidualnych oraz ok. 160 tys. rachunków firmowych (w większości małych firm). W ciągu dwóch lat chce pozyskać 1 mln nowych klientów. Wydać 300 tys. kart kredytowych, a saldo depozytów zwiększyć ponadtrzykrotnie – z 2,9 mld zł obecnie do 9,3 mld zł na koniec 2012 r.

Prace nad “remontem” Inteligo, jak określa to Jacek Komaracki, dyrektor zarządzający pionem bankowości elektronicznej PKO BP i szef projektu Inteligo, trwały już od maja br. Obecnie bank pozyskuje dziennie 300-500 wniosków o otwarcie rachunków. Wirtualny bank uatrakcyjnił ofertę produktową (bezpłatne prowadzenie rachunku i przelewy internetowe – pod warunkiem minimum 100 zł płatności kartą miesięcznie, bezprowizyjne wypłaty we wszystkich bankomatach w kraju i za granicą za 4 zł miesięcznie), wprowadza też innowacje produktowe (np. kartę kredytową w pełni zintegrowaną z rachunkiem, która jednocześnie może służyć jako zwykła karta płatnicza – debetowa, ale także jako karta kredytowa).

Od poniedziałku Inteligo prowadzi wizerunkową kampanię reklamową, do której zatrudnił Marię Peszek i Andrzeja Smolika (pisaliśmy o niej w MMP24 16.11 br.).

Jak mówi Wojciech Papierak, wiceprezes PKO BP odpowiedzialny za obszar rynku detalicznego, artyści spoza głównego, masowego nurtu muzycznego, ale z mocnym charakterem i ugruntowanym wizerunkiem, mają pomóc dotrzeć marce Inteligo do “ludzi inteligentnych, którzy myślą nie tylko o zarabianiu pieniędzy, ale chcą w życiu osiągnąć coś więcej”.

Inteligo zapowiada dalsze prace nad ofertą produktową (jeszcze w tym roku funkcjonalności karty z mikroprocesorem i płatności w technologii zbliżeniowej, w przyszłym roku zaś nowa oferta dla firm i zaawansowana bankowość mobilna oraz nowy serwis transakcyjny).

Za tym idą też plany marketingowe. Jak zapowiada Jacek Komaracki, Inteligo ma być obecny w mediach prawie non stop. Część wizerunkowa kampanii potrwa do połowy grudnia, z komunikacją produktową bank zaś ruszy albo jeszcze przed Bożym Narodzeniem, albo już po Nowym Roku. Jak twierdzi szef bankowości elektronicznej PKO BP, Inteligo nie będzie opierało się na komunikacji cenowej (czyli bezpłatne konta czy przelewy online), ale na wskazywaniu funkcjonalności, jakie konto Inteligo oferuje.

Od nowego roku PKO BP będzie pracował z nowym domem mediowym (ten biznes od ZOG przejmie Universal McCann) oraz dwiema agencjami reklamowymi: DDB (wybraną niedawno w przetargu) oraz Testardo Gram (która zrealizowała obecną kampanię Inteligo). Jak przyznaje Komaracki, w przyszłym roku na reklamę Inteligo zostanie przeznaczone przynajmniej kilkanaście milionów złotych.

MBank, którego pozycję Inteligo zamierza zaatakować, obsługuje ponad 2,5 mln klientów i nie składa bynajmniej broni – także od poniedziałku prowadzi pierwszą w swojej historii kampanię reklamową kredytów oferowanych przez internet (bank obiecuje, że swoim stałym klientom kredytu udzieli nawet w kwadrans). Kampania, która potrwa do 12 grudnia br., obejmuje internet, telewizję (kanały ogólne i tematyczne, m.in.: TVP1, TVP2, TVN, Polsat, TVN24, TVN Style, TVN Turbo, TVN Siedem, TV4, Polsat Sport, Discovery Chanel, Animal Planet, TVP Info, AXN, Fox Life, Comedy Central i VH1), reklamy w kinach Multikino i Cinema City oraz na outdoorze (billboardy, citylighty i siatki wielkoformatowe w największych polskich miastach). Spot reklamowy wyreżyserował Marcin Serafin, a wyprodukował go dom produkcyjny Film It. Kreację przygotowała agencja Ambasada Brand Communication (Grupa CzteryCzwarte), a media zaplanował dom mediowy MPG.