M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Alior już na siebie zarabia

Maciej Burlikowski | 18 listopada 2010, 06:00

W przyszłym roku bank chce wypracować 100 mln zł zysku.

We wrześniu br. Alior Bank, założony przez włoską Grupę Carlo Tassara, a kierowany przez Wojciecha Sobieraja, osiągnął 1 mln zł, a w październiku 2,4 mln zł zysku. Tym samym bank osiągnął rentowność operacyjną po 22 miesiącach od startu, o 7 miesięcy wcześniej, niż zakładano w biznesplanie.

Bank planuje, że w 2011 r. wypracuje 100 mln zł zysku.

63 proc. przychodów banku generują klienci indywidualni, 35 proc. klienci biznesowi, a 2 proc. pozostałe operacje banku. W segmencie klientów indywidualnych kredyty konsumpcyjne stanowią 46 proc. przychodów, hipoteczne – 10 proc., rachunki bieżące – 15 proc., a produkty inwestycyjno-ubezpieczeniowe – 11 proc. Z kolei w segmencie klientów biznesowych kredyty stanowią 44 proc. przychodów, rachunki bieżące – 25 proc., a produkty skarbowe – 23 proc.

Obecnie z usług oraz produktów banku korzysta już ponad 650 tys. klientów, w tym 58 tys. klientów biznesowych. Z kolei pozyskane depozyty przekroczyły w listopadzie 6,8 mld zł, a kwota udzielonych kredytów - 5,2 mld zł.

Bank ma 180 własnych oddziałów, a do końca br. ma ich być 200 oraz blisko 100 placówek partnerskich.

Alior Bank od początku współpracuje z agencją reklamową PZL oraz domem mediowym Maxus. Jak mówi Barbara Szołomicka, dyrektor marketingu banku, nie planuje on zmian w tym zakresie.

Czytaj więcej na temat: , , , , ,