Kraj

Darmowy dostęp do serwisów mobile za reklamy

Firma Inmobile wprowadzi usługę FreeM, która pozwoli bezpłatnie korzystać z popularnych serwisów społecznościowych, komunikatorów i portali internetowych w telefonach komórkowych w zamian za obejrzenie reklam.

Darmowy dostęp do serwisów mobile za reklamy
Firma Inmobile, właściciel wirtualnego operatora komórkowego CP Telecom, joint venture giełdowej spółki Integer SA (InPost) oraz technologicznej spółki Moben, 21 listopada br. wprowadzi na rynek usługę pod marką FreeM.

Będzie ona skierowana do młodych ludzi, w wieku 15-25 lat, dla których najczęstszą formą komunikacji są komunikatory i serwisy społecznościowe.

Będą oni mogli bezpłatnie korzystać z serwisów takich jak Facebook, Foursquare, Twitter, Wikipedia, komunikatorów Gadu-Gadu, FB-czat, Windows Live Messenger i Google Talk (za pośrednictwem platformy i aplikacji Nimbuzz) oraz innych wybranych portali internetowych w wersjach mobilnych.

Użytkownik FreeM po obejrzeniu pełnoekranowej reklamy uzyska możliwość darmowego korzystania z wybranych serwisów internetowych, równoważnego transferowi danych wielkości 0,5 MB, co odpowiada np. 30 odsłonom mobilnej wersji Facebooka. Komunikacja tekstowa przez komunikatory obsługiwane przez Nimbuzz nie będzie limitowana. Darmowe korzystanie z internetu nie będzie warunkowane minimalnymi doładowaniami i będzie działać również przy zerowym stanie konta.

Inmobile wycenia jedną emisję reklamy na 0,5 zł. – Benchmarkiem jest dla nas cena kampanii SMS-owej dedykowanej do dobrze sprofilowanego użytkownika znajdującego się w określonej lokalizacji – wskazuje Tomasz Właszczuk, prezes Inmobile.

Firma prowadzi rozmowy, i to podobno zaawansowane, na temat obsługi brokerskiej sprzedaży reklam. Inmobile nie chce jednak szacować ani ilu użytkowników nowa usługa mogłaby przyciągnąć w ciągu roku, ani przychodów z tytułu sprzedaży reklam.

– Nasza oferta spotkała się z bardzo dużym zainteresowaniem i pozytywnym odbiorem wśród potencjalnych reklamodawców. Ze względu na całkowicie innowacyjną technologię i rodzaj reklamy trudno jest dzisiaj precyzyjnie szacować poziom przychodów. W pierwszej kolejności będziemy się koncentrowali na pozyskaniu abonentów – zasięg jest bowiem kluczowym kryterium dla dużych reklamodawców – zapowiada Właszczuk.

Na początek startery z kartami FreeM będą mogli otrzymać, w ramach testów, użytkownicy z Warszawy, mający konto w Facebooku, którzy dołączą do grona znajomych FreeM. Połączenia głosowe w ofercie FreeM będą kosztowały 28 gr za minutę, a SMS-y 14 gr.

Ponieważ oferta FreeM skierowana jest do użytkowników portali społecznościowych ze szczególnym naciskiem na Facebooka, tam też będzie promowana.

Wybór numeru telefonu lub przeniesienie dotychczasowego będzie możliwe poprzez stronę internetową FreeM, zaś doładowania konta – w systemie eCard, za pośrednictwem strony internetowej lub poprzez zakup karty doładowującej Mova w sieci sklepów Carrefour.

Wirtualna telefonia FreeM bazuje na infrastrukturze firmy Polkomtel, operatora sieci Plus.  
Projekt FreeM realizowany jest poprzez spółkę zależną CP Telecom (CPT), która jest operatorem telekomunikacyjnym wirtualnej telefonii komórkowej pod marką Carrefour Mova. CPT działa w rozszerzonym modelu MVNO, tzn. korzysta z sieci dostępowej Polkomtel, jednak usługi, system billingowy, CRM, doładowania, oferta i zarządzanie są kontrolowane bezpośrednio przez CPT.

Projekt wirtualnego operatora Carrefour Mova ruszył wiosną 2008 r. Carrefour Polska liczył, że pozyska ponad 200 tys. użytkowników. W czerwcu br. Integer odkupił od dotychczasowych właścicieli, czyli Carrefoura oraz Effortel Polska, 100 proc. udziałów CPT o nominalnej wartości 5,4 mln zł, płacąc za nie symboliczne 2 euro. Carrefour Mova miał wtedy 10 tys. kart SIM. Obecnie jest ich ok. 40 tys. i większość z nich, jak twierdzi Inmobile, jest doładowywana gotówkowo lub w systemie “minuty za zakupy” w programie lojalnościowym Rodzinka Carrefoura.

Usługę doładowań konta w zamian za odsłuchanie bloku reklam oferuje Polkomtel użytkownikom swojej oferty pre-paid pod marką 36.6. Po odsłuchaniu trzech reklam użytkownik musi odpowiedzieć na trzy pytania kontrolne i w zamian otrzymuje 1 zł. Miesięcznie może w ten sposób zasilić konto kwotą maksymalnie 10 zł.