Kraj

Macoscope ułatwi wydawcom wejście na iPady

W grudniu br. na rynek zostanie wprowadzona pierwsza aplikacja magazynu na iPada przygotowana na bazie systemu iPublisher.

Firma Macoscope finalizuje rozmowy z jednym z wydawców prasowych, na zlecenie którego przygotowała specjalną aplikację magazynu dostępnego na iPada. Będzie to pierwszy duży projekt tej firmy oparty na systemie iPublisher. Przedstawiciele firmy na razie nie podają nazwy wydawnictwa, z którym realizują ten projekt.

System iPublisher umożliwia szybkie przygotowanie aplikacji na iPady na bazie treści dostarczonych przez wydawcę. Można także zamieszczać reklamy. Jak mówi Adam Hościło, business development director w Macoscope, koszt przygotowania takiej aplikacji ustalany jest indywidualnie, ale średnio wynosi ponad kilkanaście tysięcy złotych. Według szacunków firmy w Polsce jest już ok. 15 tys. iPadów.

Jak wynika z danych Macoscope, magazyn taki jak “Wired” z każdym wydaniem sprzedaje ponad 30 tys. aplikacji na iPada. W Polsce dotychczas z aplikacjami na iPady zadebiutowały m.in. “Wysokie Obcasy Extra” i “Newsweek”.

Firma Macoscope istnieje od 2009 r., specjalizuje się w tworzeniu aplikacji na urządzenia iPad i iPhone oraz na komputery Mac. Spółka planuje uruchomienie biura w Stanach Zjednoczonych, gdzie realizuje część projektów.