Kraj

Joanna Pędzińska odpowiada za komunikację marketingową LOT-u

Była szefowa komunikacji marketingowej Lukas Banku, a wcześniej Playa, kieruje teraz komunikacją marketingową LOT-u.

Joanna Pędzińska kieruje komunikacją marketingową Polskich Linii Lotniczych PLL LOT.
Ostatnio przez 1,5 roku (od listopada 2008 r.) była dyrektorem departamentu kreacji i komunikacji marketingowej Lukas Banku (grupa Crédit Agricole). Zastąpił ją Marcin Sawicki, który wcześniej pracował w AIG Banku (patrz MMP24 z 09.06 br.).

Poprzednio przez 2,5 roku (od marca 2006 r. do września 2008 r.) Pędzińska kierowała komunikacją marketingową ofert rynku masowego w P4, operatorze sieci komórkowej Play, a wcześniej przez 6 lat (2002-2008) pracowała w PTK Centertel, operatorze sieci komórkowej Orange (wcześniej Idea), w grupie TP SA. Pracowała także jako brand manager marki Adidas w Coty oraz w Colgate-Palmolive.
Ukończyła studia marketingowe w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.

Dyrektorem marketingu PLL LOT jest Dorota Haller.

PLL LOT współpracuje z agencją reklamową DDB, agencją interaktywną MRM Worldwide i domem mediowym Universal McCann.

Przewoźnik reklamuje obecnie w internecie i w mediach ATL-owych ofertę “Szalone środy”, w ramach której w każdą środę od 18.00 do 23.59 oferuje na wybrane destynacje bilety w cenach obniżonych nawet o połowę. 

Joanna Pędzińska odpowiada za komunikację marketingową LOT-u

Od listopada br. nowym prezesem PLL LOT jest Marcin Piróg, były wieloletni prezes Carlsberg Polska, a ostatnio krótko (przez niespełna trzy miesiące) prezes Ruchu (patrz MMP24 z 02.11 br.). 

W tym roku LOT złapał lekko wiatr w żagle, a w zasadzie pod skrzydła – w ciągu 9 miesięcy br. narodowy przewoźnik obsłużył 3,74 mln pasażerów, o 8,3 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r.

Niemniej jednak jego najwięksi konkurenci mogą pochwalić się lepszą dynamiką: WizzAir obsłużył o 14,8 proc. więcej pasażerów (3,06 mln), Ryanair o 18,8 proc. (2,83 mln), a Lufthansa o 9,5 proc. (921 tys.). Przegrywają w tym wyścigu EasyJet, który przewiózł o 19,7 proc. mniej pasażerów (409 tys.), oraz linie Norwegian, które miały o 32,8 proc. mniej pasażerów (305 tys. – dane: Urząd Lotnictwa Cywilnego).