Przetargi

Regionalny przetarg Coca-Coli wygrany m.in. dzięki polskiej agencji

Idee kreatywne m.in. polskiego McCanna pomogły wygrać budżet Coca-Coli na 23 rynkach.

Zakończony w ubiegłym tygodniu regionalny przetarg Coca-Coli, dotyczący obsługi wszystkich marek koncernu w 23 krajach, zakończył się sukcesem McCann Erickson. Sieci udało się utrzymać obsługę Coca-Coli w 19 krajach, a także przejąć tę obsługę w 4 innych, w których dotychczas dla Coca-Coli pracowała Publicis (Austria, Włochy, Bułgaria, Szwajcaria).

Polski oddział Coca-Coli nie skomentował tych informacji, nie skomentował ich także Piotr Łysak, dyr. zarządzający McCann Erickson. – Nie mogę udzielać żadnych konkretnych informacji na temat tego przetargu – powiedział natomiast Philipp Bodzenta, director, global marketing communications The Coca-Cola Company. – Obie sieci zrobiły na nas wielkie wrażenie, ale wygrał McCann. Jednak muszę podkreślić, że Polska dla całego regionu CSE  jest bardzo istotna.

Dodał, że w przetargu istotnym parametrem była nie tylko efektywność kosztowa, ale także kreatywność i struktura zespołu, który pracował dla Coca Coli.

Z naszych informacji wynika, iż prezentacja przetargowa miała miejsce w Warszawie i warszawski oddział McCann Erickson miał duży wkład w wygraną, a szczególnie polskie idee kreatywne (dyr. kreacji McCann Erickson są Iwona Kluszczyńska i Wojciech Dagiel).  

Hallie Johnston, vice president, brand marketing EMEA Coca-Coli, wyjaśnia, że przetarg został wygrany przez zjednoczone siły kreacji sieci, tzw. The McCann Cloud, i że jest to sukces wszystkich, którzy brali w tym udział. Nie precyzuje, czy wkład polskiej agencji był bardziej znaczący od innych.

Współpraca z siecią Publicis nie została całkowicie zakończona – figuruje ona w portfelu agencji pracujących dla Coca-Coli w zakresie kreacji i produkcji.