Kraj

Sara Lee ogołocona z marek

Po akwizycjach marek przez P&G, Unilever i SC Johnson amerykańska firma pozostaje tylko z jedną marką i jednym marketingowcem.

Jeszcze kilka lat temu Sara Lee Household & Body Care oferowała kilka wiodących marek FMCG,  które były obsługiwane przez zespół marketingowy liczący sześć osób. Po globalnych decyzjach związanych ze sprzedażą brandów z segmentu chemii i kosmetyków w firmie w Polsce pozostanie tylko jedna marka do pielęgnacji obuwia – Kiwi – i jedna osoba pracująca na stanowisku brand managera, która będzie zajmować się także trade marketingiem.

Kilka miesięcy temu europejskie władze regulacyjne zaaprobowały przejęcie marki odświeżaczy powietrza Ambi Pur, która w Polsce odpowiadała za ok. 70 proc. biznesu Sara Lee Household & Body Care. Nabywcą jest P&G. Z kolei kilka dni temu zaakceptowane zostało także przejęcie szeregu marek Sary Lee przez Unilevera.

W Polsce ta akwizycja ma nieco mniejsze reperkusje. Z globalnego portfolio firmy Unilever przejmuje tylko markę Fissan, kremu na rozstępy sprzedawanego w aptekach. Wraz z Fissanem do Unilevera przeszła jedna osoba z Sary Lee, ale jej nazwiska i nowej funkcji firma jeszcze nie ujawnia. Nie jest wykluczone, że zostaną wprowadzone na polski rynek przez Unilevera marki z globalnego portfolio Sary Lee, np. Sanex, Radox (brand ten był przez pewien czas obecny na naszym rynku) czy  Duschdas.

Sara Lee pozbyła się także jeszcze innej marki oferowanej m.in. w Polsce – Catch (środek na insekty). Tym razem nabywcą jest firma SC Johnson. Transakcja ta nie uzyskała jednak jeszcze akceptacji władz antymonopolowych.

Pomimo znacznego ograniczenia biznesu Sara Lee Household & Body Care Poland pozostanie samodzielną spółką. W planach jest współpraca operacyjna z działającą w Polsce firmą Bama International, dystrybutorem środków pielęgnacji obuwia w sklepach obuwniczych i warsztatach szewskich. Spółka ta jest także częścią koncernu Sara Lee.

Sara Lee Household & Body Care Poland współpracuje z agencjami na zasadach projektowych, a stałym partnerem jest dom mediowy Media Direction OMD.

Wszystkie te zmiany nie dotyczą w żadnym stopniu innych spółek grupy Sara Lee Coffeee and Tea Poland, która oferuje marki kaw Prima i Douwe Egberts.