Zagranica

Debiutuje reklama na iPada

Disney przygotował specjalny spot na iPada związany z promocją filmu "Tron Legacy". Spot pokazuje, jakie możliwości daje marketerom system iAd w tablecie.

System reklam Apple znany jako iAd debiutuje w kategorii tabletów. Zanim oficjalnie pojawi się w styczniu w Stanach Zjednoczonych (z lekkim opóźnieniem), Apple zademonstrował, jak mogą wyglądać spoty reklamowe w iPadzie. Jako test posłużył 10-minutowy spot reklamujący film Disneya “Tron Legacy”.

Steve Jobs już po raz kolejny wykorzystuje produkt Disneya do demonstracji możliwości iAd, ale nic w tym dziwnego – jest największym indywidualnym udziałowcem w tej firmie.

Choć jak donosi “AdAge”, film jest bardzo dynamiczny, ma wspaniałą wyrazistą grafikę i pochłania oraz angażuje widza, to generalnie marketerzy narzekają, że produkcja takich filmów – Apple kontroluje cały proces – jest długotrwała i kosztowna. Stąd zresztą opóźnienia z wprowadzeniem systemu.

Spot Disneya jest wyświetlany na całym ekranie iPada, w takich aplikacjach jak TV Guide; pokazuje nie tylko fragmenty filmu, ale także listing kin i godziny pokazów, daje możliwość odsłuchania muzyki i zamówienia jej w iTunes, a także wysłania e-maila prosto z reklamy. Wszystkie te funkcje i więcej widz może wykonać bez “wychodzenia” poza spot reklamowy.

Apple sprzedał już 7,5 mln iPadów na całym świecie, a łączna liczba jego urządzeń, gdzie działa system iAd, sięga 125 mln. Za granicą iAd jest dostępny na razie we Francji i w Wielkiej Brytanii (iPhone i iPod), w przyszłym roku ma pojawić się w Niemczech, a także w Japonii.

(adage.com)