Kraj

Grupa Żywiec chce przyspieszyć rozwój piwiarni Warka

Sieć piwiarni pod marką Warka w ciągu dwóch lat ma wzrosnąć z obecnych 86 do 150 lokali.

Tomasz Klujew, kierownik ds. rozwoju lokali wizerunkowych w Grupie Żywiec, w wywiadzie dla portalu FranczyzawPolsce.pl zapowiedział, że producent chce w ciągu dwóch lat zwiększyć liczbę piwiarni działających pod marką Warka o ponad 60.

Grupa Żywiec w 2006 r. zaproponowała wybranym pubom, by działały pod szyldem marki Warka, zaoferowała im wystrój i rabaty na zamówienia. W tej formule powstało, jak dotąd, 59 lokali.
W ub.r. producent postanowił jednak zmienić formułę współpracy i zaoferował właścicielom i najemcom lokali model franczyzy.

Według producenta oznaczało to atrakcyjniejsze warunki zaopatrzenia, w tym miesięczną premię w wysokości 6 proc. wartości zakupu napojów u dostawców wypłacaną w formie działań promocyjnych oraz kwartalne bonusy – 2 proc. wartości zakupów u dostawców w zamian za 1 tys. opłaty franczyzowej miesięcznie. Do tej pory powstało 27 takich lokali franczyzowych z logo Warki (trzeba jednak pamiętać, że dwa ostatnie lata to czas kryzysu i spadków sprzedaży na rynku piwa).

Grupa Żywiec chce sukcesywnie wprowadzać model franczyzowy we wszystkich swoich lokalach i powraca do ambitniejszych planów rozwoju sieci – do 2012 r. ma ona liczyć min. 150 lokali (nowe mają powstawać w miejscowościach powyżej 30 tys. mieszkańców).

To jedyny tego typu program sieci franczyzowej pubów pod marką piwa w kraju.