Kraj

Programy TVN w telewizorach Sony w zamian za reklamy

Posiadacze telewizorów Sony Bravia będą mogli oglądać seriale i programy TVN.

Sony Poland oraz Grupa TVN podpisały umowę, dzięki której posiadacze telewizorów Sony Bravia i kin domowych Blu-ray z funkcją internet wideo będą mogli oglądać w modelu video-on-demand (VoD) produkcje TVN, takie jak: seriale “Usta usta” (sezon 1 i 2), “Klub Szalonych Dziewic”, “Magda M.” (sezon 1), “Teraz albo nigdy!” (sezon 1), programy rozrywkowe “Kobieta na krańcu świata” (sezon 1 i 2), “Kuchenne rewolucje” (sezon 1 i 2) czy “Ugotowani” oraz dokumenty: “Polska Jasienicy”, “Generał” i wybrane filmy fabularne z cyklu “Prawdziwe historie” (“Krzysztof”, “Cisza”).

Telewizor lub zestaw kina domowego musi być podłączony do internetu, korzystanie (wybór pozycji) odbywa się za pomocą pilota. Dla posiadaczy sprzętu Sony korzystanie z biblioteki tytułów będzie bezpłatne – w zamian będą musieli obejrzeć blok reklam. Żadnych informacji na temat wzajemnych rozliczeń TVN i Sony nie ujawniają.

– Obserwując zmiany w sposobie konsumpcji mediów, uznaliśmy, że jest to odpowiedni moment na wzbogacenie naszej oferty o taką usługę – twierdzi Małgorzata Gratys, z-ca dyrektora działu sprzedaży specjalnej TVN, cytowana w komunikacie.

Sony szacuje, że obecnie telewizory Bravia i/lub zestawy kina domowego z funkcją internet wideo, umożliwiające korzystanie z biblioteki programów TVN, ma ok. 200 tys. odbiorców. Ta liczba będzie zapewne systematycznie rosnąć, tę funkcję mają bowiem już wszystkie zestawy Blu-ray producenta i coraz niższe (czytaj tańsze, a więc dostępne) modele telewizorów (najtańszy 40-calowy telewizor Bravia z tą funkcją można kupić już za ok. 2,5 tys. zł).

To pierwszy tego typu deal kontentowy TVN z producentem telewizorów, nadawca nie odżegnuje się jednak od współpracy z innymi marketerami, choć na temat planów nic konkretnego nie ujawnia.