W corocznym rankingu opracowanym przez firmę ForeSee średnia ocena 40 największych brytyjskich detalistów online za rok 2010 niewiele różni się od oceny ubiegłorocznej. Wzrosła ona z 71 do 72 punktów w 100-punktowej skali. Badanie przeprowadzono na grupie 10 tys. konsumentów.
Detaliści, którzy działają tylko online, osiągnęli najlepsze noty – średnia 76 pkt. Sieci handlowe działające w realu oceniono na 72 pkt, a wielokanałowych detalistów – na 71 pkt.
Na czele najlepszych znalazły się Amazon.com i Amazon.com.uk, osiągając odpowiednio 84 i 83 pkt; największą poprawę jakości odnotował Marks & Spencer – z 73 na 78 pkt.
Jak twierdzi Larry Free, CEO ForeSee, wzrost satysfakcji konsumenta jest może niewielki w tym roku, ale przekłada się to na sprzedaż. Jako przykład daje top 100 amerykańskich detalistów, gdzie 1 pkt w poprawie oceny przełożył się na 14-proc. wzrost sprzedaży.
Top 10:
- Amazon.com – 84
- Amazon.co.uk – 83
- Play.com – 81
- John Lewis – 78
- Marks & Spencer – 78
- Argos – 77
- Asda – 76
- HMV – 76
- Lovefilm.com – 76
- Apple – 75
(brandrepublic.com)