M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Stacje ogólnopolskie tracą widownię, zyskują informacyjne

Joanna Dziwisińska | 4 stycznia 2011, 06:00

Podsumowania oglądalności telewizji za 2010 r. pokazują, że główne stacje wciąż tracą widownię.

Ubiegły rok cztery główne stacje ogólnopolskie zakończyły ze spadkami udziałów w widowni. Według podsumowań Nielsen Audience Measurement SHR TVP1 w 2010 r. był wciąż najwyższy w rynku i wyniósł 19,35 proc., ale w stosunku do 2009 r. zmniejszył się z poziomu 20,89 proc. Udział trzech pozostałych stacji wyniósł odpowiednio: TVN - 15,21 proc. (2009 - 15,92 proc.), TVP2 - 14,49 proc.  (15,39 proc.) i Polsat - 13,84 proc. (14,81 proc.). Następne w kolejności znalazły się stacje TVP Info i TVN24, które poprawiły swoje wyniki i osiągnęły odpowiednio 4,92 proc. i 3,45 proc. udziału w rynku widowni. W top 10 stacji w tym roku znalazły się także: TV4, TVN Siedem, Puls i Disney Channel.(wszystkie dane na grupie all).

Mimo że stacje ogólnopolskie straciły udziały, to według danych cennikowych poprawiły przychody z reklam. Najwięcej zarobił TVN - 3,06 mld zł, następnie Polsat - 2,9 mld zł, TVP1 - 2,2 mld zł, TVP2 - 1,5 mld zł. Top piątkę najlepiej zarabiających w ub.r. kanałów zamyka Viva z wynikiem 0,6 mld zł.

W ub.r. nieco wydłużył się średni czas oglądania telewizji z 4 godzin i 15 sekund do 4 godzin 5 minut i 8 sekund.

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , ,