Zagranica

Lagardere coraz bliżej sprzedania magazynów Hearstowi

Wydawcę może zmienić m.in. "Elle".

Lagardere SCA, największe francuskie wydawnictwo, prowadzi z Hearst Corp. rozmowy na wyłączność w sprawie sprzedaży międzynarodowego portfolio swoich magazynów, m.in.: “Car”, “Driver” i zagranicznych edycji “Elle”. Przedstawiciele obu wydawnictw potwierdzili, że negocjacje na wyłączność będą prowadzone do 30 stycznia br., a transakcja dotyczy sprzedaży za gotówkę.

Lagardere, który jest także wydawcą “Paris Match”, chce skoncentrować swój biznes na wydawaniu książek i magazynów we Francji oraz zarządzaniu prawami sportowymi. W grudniu ub.r. przedstawiciele wydawnictwa sugerowali, że po ewentualnej sprzedaży chcieliby zachować redakcyjną kontrolę nad “Elle”, mającym ponad 40 zagranicznych edycji.

Biznes magazynów miał w 2009 r. ok. 22-proc. udział w przychodach Lagardere i wynosił 1,7 mld euro.

Hearst jest wydawcą dzienników (m.in. “Houston Chronicle”, “San Francisco Chronicle”) i ponad 200 magazynów (m.in. “Good Housekeeping”, “Cosmopolitan”).

(na podst. www.businessweek.com)