Kraj

Polskie Radio podnosi ceny reklam

Korekta o kilka procent ma dostosować politykę handlową do tendencji rynkowych.

Z końcem stycznia br. zmianie ulegną ceny brutto reklam we wszystkich stacjach Polskiego Radia. Jednocześnie polityka handlowa Agencji Reklamy PR SA zostanie dostosowana do obecnych tendencji rynkowych.

Cenny brutto reklam w Jedynce i Trójce zostaną podwyższone do poziomu umożliwiającego, zdaniem Agencji Reklamy Polskiego Radia, dostosowanie polityki rabatowej do panującej na rynku radiowym. Zmiana cennika obu stacji uwzględnia również korektę cen netto o 9,8 proc. w pasmach komercyjnych (poniedziałek-piątek, 6.00-20.00). Korekta cen netto reklam w Trójce podyktowana jest wzrostami słuchalności tej stacji w ostatnim roku. Ceny reklam w Jedynce nie były zmieniane od 2007 r., dlatego nowy cennik uwzględnia inflację mediową na rynku radiowym w ostatnich latach.

Jak twierdzą przedstawiciele Agencji Reklamy Polskiego Radia, pomimo podwyżki koszty dotarcia  (CPP) Jedynki i Trójki pozostają na jednym z najniższych na rynku poziomów w grupach docelowych, do których stacje te są pozycjonowane – Trójka pozostaje rozgłośnią o najniższym CPP m.in. w grupie osób w wieku 25-54 lata, z wykształceniem średnim i wyższym, o dochodach na gospodarstwo domowe 2500+, a Jedynka – m.in. w grupie osób powyżej 30. roku życia.

Zmiana cen reklam w Dwójce ma charakter czysto techniczny. W przypadku Czwórki poziom cen reklam w tej stacji został dostosowany do możliwości budowania zasięgu w grupach komercyjnych, m.in. w grupie osób w wieku 16-49 lat.

W przypadku wszystkich stacji Polskiego Radia po zmianie cenników ujednolicone zostaną mnożniki długości spotów – będą takie jak te stosowane dla cen reklam Trójki i Jedynki, dzięki czemu polityka sprzedażowa Agencji Reklamy ma być bardziej transparentna dla rynku.

– Decydując się na dopasowanie cenników brutto do poziomu cenników naszej konkurencji, chcemy uzyskać nie tylko większą przejrzystość rynku reklamy radiowej, ale przede wszystkim efektywniej wykorzystywać szanse rynkowe. Mamy nadzieję, że ta transparentność w stosunku do rynku zwróci uwagę klientów na nasze koszty dotarcia, które pozostają jednymi z najniższych w grupach, do których nasze stacje są pozycjonowane – mówi Kamila Wałczyk, dyrektor Agencji Reklamy Polskiego Radia.