Kraj

At Media rozpoczyna pre-sales; nowy harmonogram BR TVN

At Media rozpoczynają pierwszy miesiąc sprzedaży według nowych zasad polityki handlowej. BR TVN zmienia harmonogram przyjmowania zleceń.

At Media rozpoczęły 5 stycznia br. tzw. pre-sales. Broker ogłosił, że CPP 30” dla pakietu At Max w grupie komercyjnej wynosi 1,8 tys. zł. Od tej ceny obowiązują rabaty indywidualnie wynegocjowane przez agencje.

Luty 2011 r. będzie pierwszym miesiącem obowiązywania nowej polityki handlowej At Mediów (patrz MMP24 z 14 grudnia br.). W myśl jej wytycznych broker najpierw przyjmuje zlecenia złożone w ramach pre-sales, a następnie zlecenia na pozostały czas reklamowy, kupowany po wynegocjowanym przez dany dom mediowy CPP. Nowa polityka handlowa oznacza też możliwość rezerwowania dowolnego udziału prime time – w lutym br. indeks ceny prime time wynosi 1,2.

Pakiet At Max w lutym 2011 będzie składał się z 47 stacji tematycznych reprezentowanych przez At Media. Przypomnijmy, że z portfolio brokera odeszły w ostatnich tygodniach TV Puls i 4 Fun Media. Czas reklamowy w obu tych stacjach sprzedawany jest teraz przez Grupę TVN, która na potrzeby obsługi zewnętrznych kanałów uruchomiła projekt Premium TV.

Także TVN zmienia w tym roku harmonogram przyjmowania zleceń na zakup czasu w reprezentowanych przez siebie stacjach. Podobnie jak At Media, BR TVN ma od 5. dnia każdego miesiąca przyjmować zlecenia na zakup pakietów Mix+ oraz Mix Premium (w ich skład wchodzą przejęte właśnie Puls, 4 Fun i Rebel TV, a także TVN Siedem oraz kanały tematyczne BR TVN). Do 10. dnia każdego miesiąca stacja ma potwierdzać przyjmowanie zleceń na zakup cennika i pakietów GRP w poszczególnych kanałach. Do 15. dnia miesiąca będzie potwierdzała przyjęte zlecenia na pakiety Mix+ i Mix Premium. Dotychczas reklamodawcy BR TVN zlecali zakup czasu w kanałach tematycznych już po zaplanowaniu kampanii na głównej antenie.