Kraj

Polska Telefonia Cyfrowa organizuje przegląd agencji reklamowych

Firma telekomunikacyjna Polska Telefonia Cyfrowa (PTC), operator sieci telefonii komórkowej Era, organizuje przegląd agencji reklamowych, dotyczący strategicznej i kreatywnej obsługi...

Firma telekomunikacyjna Polska Telefonia Cyfrowa (PTC), operator sieci telefonii komórkowej Era, organizuje przegląd agencji reklamowych, dotyczący strategicznej i kreatywnej obsługi marek Era Moja (taryfy abonamentowe dla klientów indywidualnych) i Tak Tak (prepaid). Obecnie budżet tych marek obsługuje agencja reklamowa D’Arcy. “Wprowadziliśmy procedurę, zgodnie z którą co dwa lata robimy przegląd agencji reklamowych i mimo że jesteśmy zadowoleni ze współpracy z D’Arcy, chcemy się zorientować, co się dzieje na rynku” – mówi Anna Wołek, dyrektor biura prasowego sieci Era. W przeglądzie obok możliwości strategicznych i kreatywnych w obszarze reklamy ATL oceniane będą również doświadczenie agencji w realizacji kampanii z zakresu marketing services. Analizie poddane zostaną ich struktury organizacyjne i procesy powstawania koncepcji strategii reklamowych. Pod uwagę będzie także brana efektywność kosztowa oraz system zarządzania znaczącymi budżetami reklamowymi. “Współpracujemy z PTC już od sześciu lat – powiedział Neil Selby, dyrektor generalny agencji D’Arcy. – Do tego typu przeglądu stajemy już po raz trzeci. Nie oznacza to, że traktujemy go jako formalność i nie przykładamy się wystarczająco. Po prostu jest to część procesu współpracy z tym klientem, który co dwa lata dokonuje takiej weryfikacji”. Selby dodaje, że zasady procesu weryfikacji są znane. Każda z agencji biorących udział w przeglądzie jest zaproszona na dwugodzinne spotkanie, podczas którego musi odpowiedzieć na sześć zadanych pytań dotyczących obsługi PTC. Wybór agencji dokonuje się na podstawie tego spotkania. Do przeglądu, oprócz D’Arcy, zostały zaproszone agencje Ad Fabrika FCB, Corporate Profiles DDB Group, TBWAHager, Lowe Lintas GGK, McCann-Erickson Polska, Saatchi & Saatchi, PZL i Scholz & Friends Warszawa. Przetarg zostanie rozstrzygnięty w pierwszej połowie marca 2002 r. Firma nie podała informacji o wysokości budżetu przeznaczonego na strategię i kreację na rok 2002 r. W ramach planowania i zakupu mediów dla marek Era Moja i Tak Tak PTC nadal będzie współpracować z domem mediowym MediaVest. Zmianie nie ulega także obsługa marki Era Biznes, gdzie za strategię i kreację odpowiada agencja reklamowa J. Walter Thompson/Parintex, a planowaniem i zakupem mediów zajmuje się dom mediowy MindShare Polska. W okresie od stycznia do listopada 2001 r. wydatki PTC na reklamę wizerunku Ery oraz poszczególnych marek Ery w stacjach telewizyjnych, radiowych i w prasie wyniosły 164 mln zł (źródło: Expert Monitor). Jednocześnie z przeglądem agencji kreatywnych PTC ogłosiła przetarg na wybór agencji marketing services dla marek Era Moja i Tak Tak, do którego zostało zaproszonych sześć agencji (firma nie podała ich nazw). Zostanie on rozstrzygnięty także w pierwszej połowie marca br. Obecnie budżet reklamowy w zakresie usług marketing services marek Era Moja i Tak Tak obsługuje agencja reklamowa Arip. (PU, AMS)