Artykuły weekendowe

Według SGL tygodniki lokalne notują wzrosty

W 2010 r. czytelnictwo tygodników lokalnych wzrosło o połowę i przekroczyło 20 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim, wynika z badań Millward Brown SMG/KRC zrealizowanych na zlecenie Stowarzyszenia Gazet Lokalnych.

Według SGL tygodniki lokalne notują wzrosty
Stowarzyszenie Gazet Lokalnych po raz kolejny zleciło badanie tytułów, które są w nim zrzeszone. Na potrzeby badania stworzono specjalną markę “Tygodnik Lokalny”. Analizę przeprowadził instytut Millward Brown SMG/KRC. Jest to już szósta edycja badań czytelnictwa prasy lokalnej.

Według danych czytelnictwo tygodników lokalnych wzrosło o połowę i przekroczyło 20 proc. w porównaniu z rokiem 2009 i jest to wzrost o ok. 7 proc. Łącznie liczba czytelników tygodników lokalnych w tym czasie wyniosła ponad 6 mln Polaków. Z analizy SGL liczba czytelników przeciętnego wydania w grupie tygodników opiniotwórczych “Tygodnika Lokalnego” wyniosła 3,8 mln (12,6 proc.), “Angory” – 2,1 mln  (7,0 proc.), “Newsweeka” – 1,4 mln (4,5 proc.), “Wprost” – 0,8 mln (2,8 proc.).

Tygodniki lokalne zwiększyły swoje nakłady i sprzedaż średnio o 3 proc. Przychody gazet lokalnych z reklam wzrosły przeciętnie o 10 proc. Ponad 90 proc. reklam pochodzi z rynku lokalnego.

W badaniu uczestniczyło 107 pism o łącznym nakładzie 871 tys. egz., ukazujących się na obszarze niemal 300 powiatów i oznaczonych brandem parasolowym “Tygodnik Lokalny”. Badanie zostało przeprowadzone od września do grudnia 2010 r. na próbie liczącej 5121 osób.