Za kilka tygodni zadebiutuje “The Daily”, gazeta przeznaczona wyłącznie na tablety iPad. Jest to wspólny projekt News Corp. kierowanej przez Ruperta Murdocha i Apple pod wodzą Steve’a Jobsa. Obaj top menedżerowie zaangażowali się w pracę nad nową gazetą i osobiście mają ją zaprezentować w dniu debiutu.
Dziennik i tak wystartuje z opóźnieniem, bowiem jego debiut zapowiadano już na początek stycznia br. Przedłużają się jednak testy związane z subskrypcją tytułu. Będzie on pierwszym projektem bazującym na modelu subskrypcyjnym Apple iTunes. Opłata za jedno wydanie ma wynieść 99 centów.
News Corp. zainwestował w “The Daily” 30 mln dol. i zatrudnił ok. 100 dziennikarzy do tego projektu. Wielu analityków sceptycznie do niego podchodzi, uważając, że tytuł nie zgromadzi wystarczająco dużo subskrybentów, by inwestycja się zwróciła.
(na podst. AdWeek.com)