M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Budżet Coca-Coli w Universal McCannie

Serwis Dzienny | 10 stycznia 2002, 00:00

Coca-Cola Poland Services rozpoczęła 1 stycznia br. współpracę z domem mediowym Universal McCann. Pod koniec 2001 r. wygasła umowa Coca-Coli...

Coca-Cola Poland Services rozpoczęła 1 stycznia br. współpracę z domem mediowym Universal McCann. Pod koniec 2001 r. wygasła umowa Coca-Coli ze Starcomem, który obsługiwał koncern w zakresie planowania i zakupu mediów przez ostatnie 3 lata. Coca-Cola podjęła decyzję, aby nie przedłużać tej umowy, dostrzegając potencjalnie bardzo duże korzyści ze skoncentrowania w jednej grupie (McCann) zarówno obsługi kreatywnej, jak i medialnej. McCann jest główną agencją kreatywną Coca-Coli w Polsce, obsługuje większość jej marek. Na mocy nowej umowy Universal McCann przejmie także całość obsługi mediowej, czyli planowanie oraz kupowanie mediów. Nie był to przetarg, umowa z nowym domem mediowym została podpisana bez żadnej wstępnej selekcji. "Uznaliśmy - powiedział Krzysztof Jakubiak, communication and public affairs manager w Coca-Cola Poland Services Ltd - że koncentracja w jednej sieci pozwoli nam na większą elastyczność i da nam dodatkowe możliwości". Umowa została podpisana na rok. Jakubiak podkreślił, że Coca-Cola Poland Services Ltd zazwyczaj nie podpisuje umów na dłuższy okres. "Ze Starcomem była ona co rok odnawiana" - powiedział. Krzysztof Jakubiak nie zgodził się na podanie informacji na temat planów reklamowych na rok bieżący oraz wysokości budżetu. Według Expert Monitora w 2001 r. na wszystkie marki Coca-Coli (Coca-Cola, Cappy, Fanta, Sprite, Lift, Bonaqua, Powerade, Kinley i herbaty mrożone Nestea) zostało wydanych ponad 100 mln zł. Nie jest to całość wydatków - nie uwzględniają one outdooru i sponsoringu, np. płyty CD z kolędami w wykonaniu Anny Marii Jopek sprzedawanej za symboliczną złotówkę.

Coca-Cola ocenia trzyletnią współpracę ze Starcomem bardzo pozytywnie. Agencja ta będzie brana pod uwagę jako potencjalny partner w przyszłości. (AMS)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , , , ,