Zagranica

Heineken startuje z nową globalną kampanią

Spot najpierw pokazano internautom, dopiero po kilku tygodniach trafi do mediów tradycyjnych.

Heineken rusza z nową globalną kampanią marki bazującą na spocie “The Entrance”, który odniósł już sukces w internecie.

Film autorstwa agencji Wieden+Kennedy Amsterdam pod koniec 2010 r. umieszczono na fan page’u Heinekena w Facebooku. W ciągu trzech tygodni zyskał on 900 tys. fanów, a w YouTube był odtwarzany 4 mln razy.

Kampania Heinekena wystartuje jeszcze w tym miesiącu w telewizji i kinach, gdzie będzie prezentowanych kilka dłuższych spotów. Najpierw trafią one na rynek brytyjski. Krótsze filmy będą zamieszczane w Facebooku i YouTube. Reklamy będzie opatrzone nowym tagline’em marki “Open Your World”, który będzie obecny również w innych marketingowych aktywnościach piwa w kolejnych miesiącach.

W kampanii zostanie podkreślony kosmopolityczny i współczesny charakter Heinekena, różniący go od innych marek piwnych. Bohaterem reklam będzie postać bez trudu odnajdująca się w różnych sytuacjach towarzyskich.

Heineken przygotowuje również redesign swojej butelki. Nowe opakowania będą wprowadzone najpierw w Europie Zachodniej w I połowie tego roku, a do końca br. – na pozostałe rynki.

(na podst. “Media & Marketing Global”, “BrandRepublic”)