M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

C&A promuje euro i łamie prawo handlowe

Serwis Dzienny | 10 stycznia 2002, 00:00

Promocja sprzedaży przygotowana przez duńskiego producenta i sprzedawcę odzieży C&A wywołała burzę na rynku w Niemczech. Celem kontrowersyjnej kampanii była...

Promocja sprzedaży przygotowana przez duńskiego producenta i sprzedawcę odzieży C&A wywołała burzę na rynku w Niemczech. Celem kontrowersyjnej kampanii była informacja o 20-proc. rabacie przy płatności kartą bankomatową bądź kredytową. C&A zamierzało tym sposobem ułatwić swoim kientom zakupy po debiucie euro. Niemieccy konsumenci nieprzyzwyczajeni do takiej szczodrobliwości sprzedawców zaczęli tłoczyć się w sklepach C&A. Sprzedaż w niektórych punktach wzrosła nawet o 100 proc. Niemieckie stowarzyszenia handlowe nie wydają sie jednak zachwycone z powodu sukcesu C&A. Tego rodzaje promocje w świetle funkcjonującego prawa są nielegalne, bowiem zagrażają lokalnym niesieciowym detalistom. Choć sąd niemiecki wydał zakaz prowadzenia takiej działalności, C&A zlekceważyła go i nie zaprzestała realizacji promocji.

Czytaj więcej na temat: