Kraj

Artegence inwestuje w badania i poszerzenie portfolio usług

Agencja zatrudnia grono nowych specjalistów, tworzy laboratorium, planuje otwarcie nowej struktury technologicznej.

Artegence, agencja znana głównie z realizacji projektów interaktywnych, chce być coraz ważniejszym, a nawet jedynym partnerem reklamowym dla swoich klientów – także w obszarach pozainteraktywnych. Dlatego stara się rozwijać kompetencje w tym zakresie.

Do agencji dołączył Krzysztof Przykorski, account director z doświadczeniem z ATL-owych agencji McCann Erickson i Leo Burnett Warszawa (patrz MMP24 z 8 grudnia ub.r.), oraz Mateusz Gajewicz, nowy pracownik w dziale obsługi klienta, który wcześniej zdobywał doświadczenie w BTL-owej agencji Euro RSCG 4D.

– ATL-owe doświadczenie u potencjalnych przyszłych pracowników Artegence jest sporym atutem – mówi Artur Gortych, prezes Artegence. Dodaje jednak, iż internet i komunikacja w nowych mediach wciąż pozostają centrum zainteresowań i kompetencji.

Według Gortycha Artegence rozwija się także coraz bardziej technologicznie, a postrzegana jako kreatywna musi bardziej tę cześć usług wyeksponować. – W tym roku zamierzamy bardziej “wyeksponować” technologię, ale w kontekście stworzenia zupełnie nowej oferty rynkowej, o czym w tej chwili zbyt wcześnie mówić – mówi Gortych. – Duże projekty technologiczne, których budżety przekraczają zwyczajowo 1 mln zł, a ich czas realizacji liczy się półroczami, są dla nas coraz ważniejsze. Skalę naszej działalności “technologicznej” pokazuje m.in. to, że zarządzamy już w naszym nowym, jednym z najnowocześniejszych w Polsce data center ok. 450 serwerami, a niektóre tworzone przez nas aplikacje sieciowe działają równolegle przy bardzo dużym obciążeniu na ponad 20 serwerach.

Gortych nie precyzuje, jak “eksponowanie” technologii będzie wyglądać w praktyce, ale najprawdopodobniej do końca br. ukonstytuuje się nowa firma z niezależnym szyldem.

Artegence stawia też na rozwój działu badań i strategii, którego szefem jest Paweł Haltof. – Badania zachowań internautów to jeden z najszybciej rozwijających się obecnie segmentów branży interaktywnej w zakresie projektów zaawansowanych technologicznie (dużych portali, systemów sprzedażowych etc.). Ogromne zapotrzebowanie na profesjonalne badania tego typu obserwujemy m.in. w branży finansowej – mówi Bartłomiej Wyszyński, szef strategii Artegence. Wyrazem ważności badań i analiz jest stworzenie w nowej siedzibie Artegence laboratorium badawczego (trzy sale) wyposażonego w lustra weneckie, sprzęt do testów funkcjonalnych serwisów WWW oraz serwisów mobilnych.

Zespół agencji powiększył się także o: Pavle Milićevicia, motion designera, który zajmuje się montażem i postprodukcją, robi animacje 2D/3D, oraz Michała Pogorzelskiego, account managera (wcześniej w Netizens).