Zagranica

Hortex kupuje od Unilevera markę Jest Idea

Unilever skupi się w Rosji na produkcji lodów, Hortex zaś zyska kolejną markę mrożonek na tym rynku.

Hortex i Unilever Rosja podpisały list intencyjny w sprawie zakupu przez Hortex marki mrożonek Jest Idea oraz rozpoczęcia współpracy dystrybucyjnej w wybranych rejonach Rosji.

Unilever Rosja podpisał porozumienie w ramach realizacji strategii koncentrowania się na produkcji lodów. Zakłada ono również rozpoczęcie produkcji w zakładach Horteksu w Polsce i ich dystrybucję na rynku rosyjskim poprzez kanały sprzedaży Inmarko.

– Porozumienie umożliwi nam zwiększenie skali produkcji i lepsze wykorzystanie mocy produkcyjnych w naszych zakładach – powiedział Tomasz Kurpisz, prezes zarządu Hortex Holding. – Chcemy ponadto wykorzystać potencjał dystrybucyjny Inmarko na tych obszarach, gdzie dystrybucja naszych wyrobów pod marką Hortex jest słabsza, przede wszystkim w wybranych rejonach Syberii i Uralu – dodał.

Sprzedaż marki Jest Idea umożliwi firmie Inmarko zakończenie produkcji własnych mrożonek i skoncentrowanie się na rynku lodów, na którym już obecnie Inmarko jest największym graczem w Rosji. Jednocześnie sprzedaż mrożonych owoców i warzyw pod markami Hortex i Jest Idea pozwoli Inmarko na optymalizację kosztów dystrybucji i logistyki. Transakcja powinna zostać zamknięta w ciągu najbliższych kilku miesięcy.