M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

PepsiCo wdraża nowy model operacyjny

Beata Goczał | 3 lutego 2011, 06:00

Marketer angażuje się też w promowanie idei zrównoważonego rozwoju.

Koncern PepsiCo wprowadza nowy model operacyjny i tym samym potwierdza swoje zaangażowanie biznesowe w Europie Środkowo-Wschodniej. 

Strategia wykorzystania synergii obydwu spółek - napojowej i przekąskowej - (o planach tych pisaliśmy w MMP24 z 26 stycznia br.) jest częścią planu rozwoju w regionie i obejmuje swoim zasięgiem siedem krajów: Polskę, Czechy, Węgry oraz kraje nadbałtyckie. Nowy model operacyjny  ma na celu wzmocnienie pozycji firmy w sektorze spożywczym i jest kolejnym przykładem nowego podejścia biznesowego po dwóch dużych transakcjach: przejęciu Pepsi Bottling Group Inc. oraz PepsiAmericas. W Polsce nowa strategia obowiązuje od 1 stycznia 2011 r. i pozwala na dalszą integrację części przekąskowej i napojowej.

Jej wprowadzenie poprzedzają inwestycje PepsiCo w regionie, włączając w to zeszłoroczne modernizacje fabryk Frito Lay w Tomaszowie i Grodzisku Mazowieckim. Dodatkowo 2 grudnia ub.r. PepsiCo sfinalizowało, warte 3,8 mld dol., przejęcie 66 proc. udziałów firmy Wimm-Bill-Dann, rosyjskiego producenta nabiału oraz soków.

Obecnie zintegrowany biznes napojowy i snakowy PepsiCo Central Europe osiąga obrót w wysokości 800 mln dol.

PepsiCo od lat aktywnie angażuje się w promowanie zrównoważonego rozwoju. W Polsce firma poszerzyła także zakres aktywności na rzecz zrównoważonego rozwoju, wprowadzając program PepsiCo Active, koncentrujący się na trzech obszarach: PepsiCo Fit – zachęcanie do zdrowego stylu życia, edukacja w zakresie zdrowego odżywiania i promowanie aktywności fizycznej,
PepsiCo eCo – edukacja ekologiczna i budowanie świadomości ekologicznej wśród współpracowników firmy i PepsiCo Lab – zachęcanie współpracowników do poszerzania wiedzy, zdobywania nowych doświadczeń i kwalifikacji.

W 2010 roku odbył się pilotaż PepsiCo Active Fit. Pierwsze działania w ramach programu skierowane były do dzieci pracowników zakładów produkcyjnych Frito Lay w Grodzisku oraz Tomaszowie Mazowieckim.

- Zajęcia sportowe, które zorganizowaliśmy dla dzieci w Tomaszowie Mazowieckim i Grodzisku,
to dopiero początek naszego zaangażowania na rzecz rodzin pracowników i lokalnych społeczności. Strategia społecznej odpowiedzialności biznesu w naszym kraju bezpośrednio wynika z globalnej strategii Performace with Purpose PepsiCo i wpisuje się w nią – mówi Małgorzata Skonieczna, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej na Europę.

Marketer prowadzi też działania zmierzające do tzw. reformulacji portfolio produktowego, stawiając na rosnące wymagania dietetyczne i świadomość konsumentów. Przykładem tego może być wprowadzenie w Polsce nowej linii chipsów – Lays Prosto z Pieca, czyli chipsów zawierających aż 70 proc. mniej tłuszczu niż smażone chipsy ziemniaczane.

Czytaj więcej na temat: , , , , , ,