Od czasu swojej premiery w lipcu 2009 r. do końca zeszłego miesiąca aplikacja “FT” na iPhone’a została pobrana około 600 tys. razy.
Od maja 2010 do końca stycznia br., początkowo dostępna jedynie w Stanach Zjednoczonych, aplikacja na iPada została pobrana już 486 tys. razy.
Obydwie aplikacje są darmowe przez pierwsze dwa miesiące użytkowania, potem usługa jest płatna i wchodzi w skład prenumeraty “FT”, dającej także pełen dostęp do oficjalnej strony wydawcy.
Jednocześnie News Corp. uruchomił w tym tygodniu dostępną jedynie w formie elektronicznej gazetę na tablety – “The Daily”. Podobnie jak Murdoch chief executive “FT” John Ridding nazwał pojawienie się tabletów “wydarzeniem o przełomowym znaczeniu dla wydawców”.
– Istnieje duży popyt na aplikacje “FT”, na tablety i inne usługi mobilne, ponieważ pozwalają na tańsze dotarcie z usługami multimedialnymi do klienta globalnego; a dzięki naszemu modelowi biznesowemu stanowią opłacalną alternatywę dla prasy drukowanej – powiedział Ridding.