M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

FoodCare obniża cenę N-Gine

Beata Goczał | 7 lutego 2011, 06:00

Napój ma kosztować w detalu niecałe dwa złote.

FoodCare, właściciel takich marek, jak: Tiger Black Energy Drink, Gellwe, Fitella i 4Move, obniża cenę napoju energetycznego N-Gine. W ten sposób chce zwiększyć jego udziały rynkowe.

N-Gine pojawił się w portfolio marketera wiosną ub.r. Już na starcie pozycjonowany był jako marka ze średniej półki - jego cena w chwili debiutu wynosiła ok. 2,49 zł. Równocześnie z jego wprowadzeniem FoodCare podniósł cenę Tiger Energy Drink. Z ok. 2,7-2,9 zł do 3,5 zł, tłumacząc wówczas, że zmienia jego pozycjonowanie - na premium.

Po prawie roku obecności na rynku marka N-Gine, którą jeszcze do końca ub.r. firmował swoim nazwiskiem kierowca Formuły 1 Robert Kubica, nie osiągnęła znaczących sukcesów. Według marketera N-Gine ma obecnie ok. 5 proc. udziałów w rynku. Obniżenie ceny do 1,99 zł ma pomóc pozyskać nowych konsumentów i zwiększyć udziały rynkowe. Docelowo N-Gine miałby być według planów FoodCare marką numer 2 na rynku energetyków - po Tigerze, który ma dziś ponad 30 proc. udziałów w rynku.

Jak dotąd na wzrost sprzedaży produktu nie przełożyło się wsparcie sportowca ani wysokie wydatki reklamowe - według Kantar Media wyniosły one 30,8 mln zł (od momentu wprowadzenia do końca ub.r.). To sporo więcej niż wydatki największego dotychczasowego reklamodawcy w kategorii energetyków, czyli Red Bulla. Ten brand zostawił w mediach w całym ub.r. z tytułu reklamy 28,5 mln zł.

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , ,